کد خبر: 252785
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

چند هزار بنای تاریخی در کشور وجود دارد؟

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور گفت: 600 هزار بنای تاریخی وجود دارد که باید با سرمایه های بخش خصوصی برای حفظ و مرمت آن تلاش کرد.

چند هزار بنای تاریخی در کشور وجود دارد؟
کد خبر: 252785
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پرهام جانفشان چهارشنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: مرمت و احیای این بناها با توجه به اعتبارات محدود عمرانی دولت در یک بازه زمانی امکان پذیر نیست باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.


وی افزود: احیا و تبدیل یک بنای تاریخی به مجموعه ای فرهنگی متناسب با کارکرد های خود، دست کم برای 30 نفر اشتغالزایی داشته و اثر بخشی زیادی هم در توسعه گردشگری دارد.


مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور با بیان اینکه استان خراسان شمالی در میان استان های مختلف کشور به لحاظ غنای فرهنگی، مطرح است اظهار داشت: این خطه ظرفیت های خوبی در بهره برداری از بناهای تاریخی دارد.


جانفشان افزود: غنای فرهنگی و همدلی و همراهی مردم خراسان شمالی در پاسداشت فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی سبب شد تا در این استان نمایشگاه ملی عکس بناهای تاریخی ایران برگزار شود.


وی گفت: این آثار در اجلاس بین المللی شهرداران کشورهای آسیایی به نمایش گذاشته شد و مورد تقدیر و توجه مقامات و مردم کشور های مختلف قرار گرفت.
وی گفت: در تلاش هستیم تا با معرفی آثار و بناهای دارای جاذبه به مردم دیگر کشور ها، آنها را از راه هنر و عکاسی با فرهنگ غنی ایران آشنا کنیم و توریسم فرهنگی را با برپایی این نمایشگاه ها گسترش دهیم.


جانفشان اظهار داشت: در خراسان شمالی با توجه به ظرفیت هایی که دارد، فضا برای استفاده از بخش خصوصی در مرمت بناها مهیا است و تحقق این امر به اشتغالزایی منطقه نیز کمک می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها