کد خبر: 252925
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۸:۴۲:۰۰
| |

ژاپن بودجه دفاعی خود را افزایش داد

دولت ژاپن که از رشد قدرت نظامی پکن در دریای چین شرقی نگران است، برای هفتمین سال متوالی بودجه نظامی خود را افزایش داد.

ژاپن بودجه دفاعی خود را افزایش داد
کد خبر: 252925
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت ژاپن لایحه بودجه این کشور را در حالی تایید کرد که بودجه نظامی آن برای هفتمین سال متوالی افزایش چشمگیری را شاهد بود.


بودجه درخواستی دولت ژاپن در این لایحه برای بخش دفاعی با 1.4 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 48 میلیارد دلار رسید که حاکی از نگرانی توکیو از رشد فزاینده قدرت نظامی پکن در دریای چین شرقی و تهدید موشکی کره‌شمالی است.


در این لایحه که باید به تصویب پارلمان ژاپن با اکثریت حزب حامی دولت برسد، بیشترین رشد در بودجه مربوط به خرید رادارهای دفاع موشکی ساخت آمریکا و همچنین خرید 6 جنگنده اف35 دیده می‌شود.


ژاپن هفته گذشته در «خلاصه برنامه دفاعی» و «برنامه میان‌مدت تنظیم نیروی دفاعی» خود اعلام کرد که در سال‌های پیش رو تعداد بیشتری از جنگنده پنهان‌کار شامل هواپیماهای کوتاه برخاست و نشست عمودی (STOVL) را برای تقویت بنیه دفاعی خود در حاشیه دریای چین شرقی سفارش خواهد داد.


توکیو همچنین در این برنامه از «تحولات جدید نظامی و امنیتی چین» ابراز نگرانی شدید کرده و برنامه تسلیحات هسته ای و موشک کره شمالی را «جدی ترین تهدید» علیه ژاپن دانست.


چین در واکنش به این موضوع، با بیان اینکه برنامه دفاعی ژاپن فعالیت‌های عادی دفاعی و نظامی چین را مورد نقد غیرمسئولانه و بی‌پایه قرار داده، به ابراز نگرانی توکیو از تحولات جدید نظامی و امنیتی پکن اعتراض کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها