کد خبر: 253625
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

نیم‌فصل دوم لیگ فوتبال، بهترین فرصت برای حضور زنان در آزادی/ قوه قضاییه مانعی بر سر راه ورود زنان به ورزشگاه نمی‌بیند

رعایت اخلاق و موازین شرعی 2 موردی بود که در تمام این سال‌ها سدی مقابل ورود زنان به ورزشگاه محسوب می‌شد و حالا در صورت مدیریت این موارد، قوه قضاییه مانعی در مسیر گشایش درب‌های ورزشگاه آزادی نمی‌بیند.

نیم‌فصل دوم لیگ فوتبال، بهترین فرصت برای حضور زنان در آزادی/ قوه قضاییه مانعی بر سر راه ورود زنان به ورزشگاه نمی‌بیند
کد خبر: 253625
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیلوفر حامدی- هادی صادقی معاون قوه قضاییه در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه ورزشگاه هم فضایی همچون پارک و سینما دارد، گفته: همانگونه که خانم‌ها همراه با آقایان به سینما می‌روند و از دیدن فیلم بهره می‌گیرند یا به پارک می‌روند، در ورزشگاه نیز می‌توانند حضور پیدا کنند. ولی ورود زنان به ورزشگاه‌ها ممکن است دو عارضه داشته باشد که باید آن را برطرف کرد و مسئولان اجازه ندهند این مسائل پدید آید.»

حضور زنان در آزادی


به گفته صادقی مانع اول موضوع اخلاقی و دومی موازین شرعی است: «ممکن است در ورزشگاه‌ها فضای ناسالمی وجود داشته باشد و کلمات اهانت‌آمیزی گفته شود یا به بانوان توهین‌هایی شود و در آن صورت حریم‌ها شکسته شود که در این زمینه باید مدیریت شود ولی باید بدانیم رفع این مساله فقط کار دولت نیست و خود مردم باید همکاری کنند.»

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه گفته: «مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه هم به عهده دولت است و هم تیم‌های ورزشی و طرفدارانشان باید فعالیت کنند تا فضایی سالم را برای حضور زنان ایجاد کنند و فدراسیون‌ها نیز باید نظارت داشته باشند. عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است که طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن نامحرم برای هر دو طرف اشکال دارد. یعنی هم مرد و هم زن نمی‌توانند به بدن برهنه نگاه کنند که رفع این مشکل هم سخت نیست، چون در گذشته برای حضور بانوان در بعضی از ورزش‌ها این کار را کرده‌‎ایم و تجربه داریم.

البته ورزشگاه آزادی پیش‌تر میزبان زنان بوده‌است. 19 آبان‌ماه سال جاری بود که زنان تماشاگر در بازی فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های فوتبال آسیا بین تیم‌های پرسپولیس تهران و کاشیمای ژاپن به ورزشگاه رفتند.

هواداران زن پرسپولیس

در این بازی نه تنها توهینی نشد، بلکه همزمان به ورود زنان به سکوی تماشاگران، مردهای حاضر در استادیوم هم ایستاده آن‌ها را تشویق کردند و آن مسابقه بدون بروز هیچ حاشیه و یا مشکلی به پایان رسید.

حالا که مدیران ورزشگاه آزادی، متولیان تامین امنیت در ورزشگاه از جمله نیروی انتظامی و حراست هم با نحوه ورود زنان آشنا شده‌اند و نوع کنترل فضا را هم تمرین کردند، بهترین فرصت است تا این ورزشگاه 100هزار نفری بالاخره میزبان زنان تماشگر در بازی‌های ملی و باشگاهی شود. به ویژه اینکه حالا این ورزشگاه به محل جداگانه ورود زنان و مردان هم مجهز شده و حتی سرویس بهداشتی مجزا هم دارد و در نتیجه بهترین ورزشگاه ایران برای افتتاح این مسیر است.

حضور زنان در استادیوم آزادی

14 بهمن‌ماه امسال نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود. فرصت یک ماه‌و‌نیمه باقیمانده تا آغاز این رقابت‌ها، زمان خوبی است تا مدیران تصمیم‌گیرنده در این موضوع وارد کار شوند تا آغاز مجدد مسابقات باشگاهی فوتبال ایران مصادف با حضور همیشگی زنان تماشاگر فوتبال در آزادی باشد.

شورای تامین و اعضایش، مسئولان نیروی انتظامی و حراست، مدیران ورزشگاه آزادی، مدیران فرهنگی فدراسیون فوتبال و سایر افراد تصمیم‌گیرنده در موضوع ورود زنان به ورزشگاه، آن هم در شرایطی که قوه قضاییه دیگر مانعی بر سر راه این مسیر نمی‌بیند، حالا دیگر باید جدی‌تر از قبل سد این قانون نانوشته را بشکنند.

حضور زنان در استادیوم آزادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها