کد خبر: 253721
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۵:۱۷:۰۰
| |

وزیران جدید دفاع و کشور افغانستان معرفی شدند

رئیس‌جمهوری افغانستان با برکناری وزیران دفاع و کشور، افراد جدیدی را برای این سمت‌ها معرفی کرد.

وزیران جدید دفاع و کشور افغانستان معرفی شدند
کد خبر: 253721
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۵:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان با صدور دو حکم جداگانه «ویس احمد برمک» وزیر کشور و «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع این کشور را برکنار و به جای آنها «امرالله صالح» و «اسدالله خالد» را معرفی کرد.

«اسدالله خالد» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان به عنوان وزیر دفاع و همچنین امرالله صالح که او نیز قبلا ریاست امنیت ملی افغانستان را به عهده داشت، به عنوان وزیر کشور انتخاب شده‌اند.

هر دو چهره در افغانستان به مخالفت با پاکستان شهرت دارند.

اسدالله خالد در سال 1391 هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت و به شدت زخمی شد. حامدکرزای رئیس جمهوری افغانستان در آن زمان اعلام کرد که طرح حمله به اسدالله خالد در کشور پاکستان برنامه ریزی شده بود.

مقام‌های افغان در آن زمان گفته بودند که عامل حمله به اسدالله خالد نیز به عنوان یک پیام آور صلح از سوی طالبان به ملاقات رئیس امنیت افغانستان آمده بود و بعد از اینکه خالد را در آغوش گرفت مواد منفجره را که در داخل بدن خود جاسازی کرده بود، منفجر کرد.

خالد سال‌ها در بیمارستان‌های آمریکا تحت درمان بود.

صالح نیز از چهره‌های مطرح افغانستان است. او سال‌ها رئیس امنیت ملی افغانستان و از افراد نزدیک به احمد شاه‌مسعود بود. او در سال 1395 به فرمان رئیس‌جمهوری افغانستان به عنوان وزارت دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی گماشته شده ولی بعد از مدتی از این پست کناره‌گیری کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها