کد خبر: 253825
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

یک کارشناس اقتصادی:

استخدام نزدیکان و وابستگان مسئولان، مردم را خشمگین می‌کند/ شرایط یکسان و برابری در گزینش‌ها وجود ندارد/ درآمد بالا و امنیت شغلی دلیل تمایل جوانان به حضور در دولت

یک کارشناس اقتصادی گفت: در کشور ما نرخ بیکاری بالا است و درآمدهای بالا و امنیت شغلی تنها در استخدام های دولتی وجود دارد و این شرایط انگیزه ورود به این دستگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

استخدام نزدیکان و وابستگان مسئولان، مردم را خشمگین می‌کند/ شرایط یکسان و برابری در گزینش‌ها وجود ندارد/ درآمد بالا و امنیت شغلی دلیل تمایل جوانان به حضور در دولت
کد خبر: 253825
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی در مورد تاثیرات جذب نزدیکان و وابستگان مسئولین رده بالای کشور در پست‌های دولتی گفت: البته جذب خانواده و وابستگان مسئولین در دوایر و سازمان‌های دولتی در همه کشورها وجود دارد و همین حساسیت مردم ما در این کشورها نیز وجود دارد اما آنچه این حساسیت را در کشور ما بیشتر می‌کند این است که این نزدیکان از راه‌های غیرقانونی، رانتی، رابطه‌ای و بدون شایسته سالاری، تخصص و فرآیند قانونی جذب می‌شوند که این برای مردم غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: از سویی نیز انگیزه جذب این افراد در دستگاه‌های دولتی نیز بالا است چون این افراد به دلیل شرایط بهتر از تحصیل و تخصص برخوردارند و همچنین دستگاه‌های دولتی نیز به این افراد اعتماد بیشتری دارند.

حاج اسماعیلی با اشاره به تاثیر اینگونه استخدام‌ها در جامعه گفت: طبیعی است که این موجب خشم مردم شود چون آنها شرایط یکسان و برابری در گزینش ندارند و اعتراض مردم به حق است. متاسفانه در استخدام‌ها، نزدیکان مسئولین از مشروعیت بالایی برخورد هستند و این تبعیض آشکار است.

این کارشناس اقتصادی در مورد دلیل تمایل بیشتر افراد برای جذب در پست‌های دولتی گفت: در کشور ما نرخ بیکاری بالاست و درآمدهای بالا و امنیت شغلی تنها در استخدام‌های دولتی وجود دارد و این شرایط انگیزه ورود به این دستگاه‌ها را بیشتر می‌کند. این شرایط باعث شده تا افراد پشت درهای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بمانند و چون در استخدام‌ها تبعیض وجود دارد این افراد پشت این درها می‌مانند.

وی تصریح کرد: البته مسیر دیوان سالاری نیز بگونه‌ای بوده که شکاف بخش دولتی و خصوصی بیشتر شود تا ظرفیت‌های اشتغال و توسعه بخش خصوصی فراموش شود و این درست برعکس کشورهای پیشرفته است که تمایل به گسترش بخش خصوصی دارند تا رشد اقتصادی و رفاه جامعه را ارتقاء دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها