کد خبر: 254324
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

محکومیت قطعنامه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر توسط کره‌شمالی

یک رسانه کانادایی فاش کرد که با وجود تیره بودن روابط میان عربستان و کانادا اما همچنان صادرات سلاح این کشور به ریاض ادامه دارد.

محکومیت قطعنامه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر توسط کره‌شمالی
کد خبر: 254324
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته قطعنامه‌ای را با اجماع همه اعضا تصویب کرد که براساس آن نقض حقوق بشر «سیستماتیک، گسترده و ناخوشایند» را در کشور منزوی کره‌شمالی محکوم کرد.

کشور فقیر اما مسلح به سلاح هسته‌ای کره‌شمالی که سه نسل است توسط خانوده کیم اداره می‌شود، متهم به نقض حقوق بشر از سوی دولت آن شامل شکنجه، تجاوز و اعدام‌های فراقضایی است.

این چهاردهمین سال متوالی‌ است که سازمان ملل متحد چنین قطعنامه‌ای را به تصویب می‌رساند. کره‌شمالی به طور مداوم هرگونه نقض حقوق بشر را رد کرده و انتقادات سازمان ملل را برچسب‌هایی برای بدنام کردن و تضعیف رهبری این کشور را خوانده است.

روزنامه «رودونگ» کره‌شمالی تازه‌ترین قطعنامه سازمان ملل را به عنوان «یک تحریک جدی سیاسی علیه کره‌شمالی و یک حرکت شرورانه برای لکه‌دار کردن چهره جهانی کشور» مورد انتقاد جدی قرار داده است.

این روزنامه در سرمقاله خود با استفاده از نام اصلی کره شمالی نوشت: اهداف پلیدانه آمریکا با صحبت در مورد نقض حقوق بشر در «جمهوری دموکراتیک خلق کره» به منظور گسترش دامنه تحریم‌ها و فشار‌ها و افزایش آنها است.

در این سرمقاله همچنین با بی فکر خواندن کره‌جنوبی برای حمایت از قطعنامه سازمان ملل آمده است که این اقدام می‌تواند فضای اتحاد بین دو کره را لکه دار کند.

واشنگتن هم‌چنین به طور جداگانه به دنبال برگزاری نشست شورای امنیت با هدف بررسی وضع حقوق بشر در کره شمالی بود اما پیش تر در این ماه از این گزینه به علت عدم اطمینان دریافت حمایت از سوی شریکانش صرف نظر کرد.

اما آمریکا امیدوار است تا ماه آینده با ورود اعضای جدید غیردائم شورا که برای این کار مطلوب‌تر هستند، این نشست را برگزار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها