کد خبر: 254729
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۵:۰۲:۰۰
| |

هرسال بیش از 14 هزار کودک کار باسواد می‌شوند

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سالانه 14 هزار و 570 کودک کار، در معرض آسیب، معلول و بدسرپرست تحت آموزش های نهضت سواد آموزی با سواد می شوند.

هرسال بیش از 14 هزار کودک کار باسواد می‌شوند
کد خبر: 254729
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی باقرزاده روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران نهضت سواد آموزی با آرمان های امام(ره) در حرم مطهر اظهار داشت: نهضت سوادآموزی تنها نهاد توانمندساز و آموزشی به بزرگسالان و کودکان خارج از مدرسه به شمار می رود.


وی با تشریح عملکرد این نهاد تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ سواد در گروه سنی بالای 15 سال به نسبت ابتدای انقلاب رشد 50 درصدی داشته است و این رقم در حال حاضر به 84 درصد رسیده است.


به گفته باقرزاده، نرخ بیسوادی گروه سنی 25 تا 65 سال که در ادبیات جهان بزرگسال نامیده می شود و در هیچ مدرسه ای آموزش ندیده اند نیز به نسبت ابتدای انقلاب به 61 درصد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه زنان 80 درصد از جامعه هدف نهضت سواد آموزی را تشکیل می دهند، گفت: نرخ بی سوادی زنان در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون 60 درصد افزایش یافته است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 700 هزار زندانی از آموزش های نهضت سوادآموزی بهره مند شدند که 100 هزار نفر در پنج سال اخیر با سواد شدند.


وی یادآور شد: همچنین در این مدت 300 هزار سرباز در پادگان ها، 800 هزار نفر از اتباع بیگانه با سواد شدند، این در حالی است که هم اکنون نرخ بیسوادی اتباع بیگانه از 6 درصد ابتدای انقلاب به 70 درصد رسیده است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: این سازمان آموزشی خدمات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و مصر هم ارائه می دهد و بر این اساس تنها سازمان انقلابی است که پنج جایزه از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و یک جایزه از سازمان بین‌المللی دانشجویی آیسک دریافت کرده است.


وی به رشد سواد در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: شرایط و موقعیت شهرستان های استان تهران به دلیل مهاجرت، حاشیه نشینی و ورود اتباع بیگانه بسیار ویژه و با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه است.


باقرزاده گفت: هم اکنون شهرستان های استان تهران از نظر رشد با سوادی در گروه سنی کمتر از 50 سال در بین استان های کشور از رتبه خوبی برخوردار است.


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سالانه بین هزار تا یکهزار و 500 نفر در شهرستان های تهران از آموزش های نهضت بهره مند می شوند.


مدیران، کارکنان و جمعی از سواد آموزان نهضت سواد آموزی در آستانه سالروز تشکیل این نهاد امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای ایشان تجدید میثاق کردند.


هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل(ره) و از پنجم تا 11 دی ماه هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها