کد خبر: 254824
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان؛

ناکارآمدی‌ مدیریتی دانشجویان را به کام مرگ کشاند

روز سه‌شنبه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در محوطه این دانشگاه، منجر به کشته شدن 10 دانشجو و زخمی شدن 25 نفر دیگر شد. رویداد ناگواری که تنها یک حادثه نبود، مجموعه‌ای از بی‌مسئولیتی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی دانشجویان را به کام مرگ کشاند.

حجم ویدیو: 11.25M | مدت زمان ویدیو: 00:03:09 دانلود ویدیو
کد خبر: 254824
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| برای تحصیل به دانشگاه رفته بودند اما یا سر از بیمارستان در آوردند یا برای همیشه از این دنیا رفتند تا غم بزرگی بماند برای جامعه دانشگاهی کشور.

روز سه‌شنبه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در محوطه این دانشگاه، منجر به کشته شدن 10 دانشجو و زخمی شدن 25 نفر دیگر شد. رویداد ناگواری که تنها یک حادثه نبود، مجموعه‌ای از بی‌مسئولیتی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی دانشجویان را به کام مرگ کشاند تا مسیری بدون گاردریل و اتوبوسی قدیمی و بدون معاینه فنی، ایستگاه آخر زندگی آن‌ها باشد.

دانشجویان علوم و تحقیقات می‌گویند سالهاست از فرسودگی اتوبوس‌های دانشگاه شکایت دارند اما مسئولان توجهی به اعتراض آنها نداشته‌اند. از سال 1392، طرح جایگزینی سیستم جابه‌جایی دانشجویان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات از اتوبوس به حمل ونقل کابلی مطرح شد، که بر اساس آن، مسیر کوهستانی واحد علوم‌وتحقیقات با احداث یک سامانه حمل‌ونقل کابلی ایمن‌سازی می‌شد. اما این طرح پس از تغییر مدیریت دانشگاه آزاد و در دوره ولایتی و فرهاد رهبر نیمه‌کاره رها شد.

در همین حال حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد درباره سیستم خطرناک حمل‌ونقل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفته مدیریت جدید دانشگاه آزاد پروژه تله‌کابین را متوقف کرده است.

اما پس از حادثه شایعاتی به گوش رسید مبنی بر اینکه راننده اتوبوس در حال رانندگی سکته کرده است. قاضی شهریاری، معاون دادستان تهران در واکنش به این شایعات گفت: علائمی که نشان دهنده سکته قلبی یا مغزی راننده اتوبوس باشد، یافت نشده و این موضوع در دست بررسی است.

رئیس‌جمهور هم پس از این حادثه از مسئولان امر خواست ضمن بررسی دقیق علت سانحه، تمام راهکارهای لازم برای تکرار نشدن اینگونه حوادث را تمهید و اجرا کنند و رسیدگی‌های پزشکی و درمانی لازم برای بهبود هر چه سریعتر آسیب‌دیدگان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه هم پس از این حادثه گفت: ضروری است دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به پرونده حادثه به‌عمل آورده و نتیجه را اعلام کنند.

در همین حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از بازداشت پیمانکار و مسئول تاسیسات دانشگاه و احضار 2 نفر از مسئولان دانشگاه خبر داده است.

کشته شدن دانشجویان آن هم چند روز پس از آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان و کشته شدن 4 کودک، جامعه را در شوک فرو برده است. پرسش اصلی این است که با وجود درآمد بالای دانشگاه آزاد و هزینه‌های میلیونی دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه، چرا امکانات رفاهی دانشگاه آزاد در چنین سطح نازلی قرار دارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها