کد خبر: 254892
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

کاهش نرخ ارز پس از تعطیلات ژانویه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی و ذخایر کشور در حال حاضر مناسب است و قیمت ارز پس از تعطیلات ژانویه کاهش می یابد.

کاهش نرخ ارز پس از تعطیلات ژانویه
کد خبر: 254892
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم زارع، به نوسانات قیمتی ارز در روزهای اخیر، گفت: در شرایط کنونی در ابتدای سال میلادی 2019 قرار داریم و در این شرایط تقاضا اندکی افزایش یافته و سبب نوسانات کنونی ارز شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: با اقدامات بانک مرکزی و تصمیمات اتخاذ شده توسط تیم اقتصادی دولت که به اندازه نیاز ارز به بازار تزریق می شود قیمت ارز افزایش چندان می نمی یابد و قطعا پس از ژانویه قیمت ارز مجددا کاهش می یابد.

قیمت واقعی ارز بیشتر از 8 هزار تومان نیست

وی با بیان اینکه کشور عراق و برخی کشورهای دیگر از تحریم های آمریکا معاف شده اند، ادامه داد: در شرایط کنونی در نقل و انتقال پول با این کشورها مشکلی وجود ندارد و اگر ارز صادرکنندگان نیز به صورت یورو یا دلار به کشور وارد شود در آینده قیمت ارز کاهش چشمگیری می یابد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت واقعی ارز بیشتر از 8 هزار تومان نبوده و مابقی حباب است، لذا پس از تعطیلات ژانویه قیمت ارز کاهشی می شود.

میزان فروش نفت ایران تاکنون با کاهش قابل توجهی روبرو نشده است

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا قیمت ارز را مشخص می کند، افزود: نباید به ارز به عنوان سرمایه گذاری و یا ارزش پول نگریست، چراکه با این اقدام اثر تورمی در معیشت مردم ایجاد شده و موضوع احتکار کالاها به وجود می آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی و ذخایر کشور در حال حاضر مناسب است، تصریح کرد: میزان فروش نفت ایران تاکنون با کاهش قابل توجهی روبرو نشده است، بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی و آغاز سال نوی میلادی است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها