کد خبر: 254993
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۰۹:۲۳:۰۰
| |

مهدی سهرابی:

خوب یا بد نتیجه گرفتن دوچرخه سواری برای مسئولان فرقی ندارد/ پیست‌های ما خرابند

رکابزن ملی پوش ایران با انتقاد از عدم توجه به دوچرخه‌سواری گفت: ما بارها مشکلات خود را به مسئولان گفته‌ایم اما تاثیری نداشته و الان هم با همین حداقل امکانات در قهرمانی آسیا تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

خوب یا بد نتیجه گرفتن دوچرخه سواری برای مسئولان فرقی ندارد/ پیست‌های ما خرابند
کد خبر: 254993
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۰۹:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی سهرابی رکابزن ملی پوش ایران درباره ی شرایط تیم نیمه استقامت برای حضور در قهرمانی آسیا و انتظاری که از این تیم برای نتیجه گیری پس از ناکامی در بازی های آسیایی وجود دارد، بیان کرد: در این مدت رکابزنان تمرینات خوب و ایده آلی داشتند و شرایط تیم خوب است و قول می دهم بهترین نتایج را بگیریم. البته در شرایطی که اکثر تیم های باشگاهی ما عقب کشیده اند و در هیچ مسابقه ای شرکت نمی کنند، رقبای ما مثل چین، ژاپن، کره جنوبی حتی در تمام کاپ های جهانی شرکت می کنند. با این حال، این شرایط روی روحیه بچه ها تاثیر نمی گذارد. با حداقل امکانات می رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم و باید از زحمات پراش و سجادی و دیگر نفراتی که برای تیم زحمت کشیدند تشکر کنم.

او در پاسخ به این پرسش که پس با این شرایط از رکابزنان نیمه استقامت باید در قهرمانی آسیا توقع مدال داشت؟ تاکید کرد: درست است پیست چوبی نداریم و یا مسابقه نرفته ایم اما نمی خواهیم در قهرمانی آسیا هم بروم ببازیم. ما بارها گفته ایم که پیست چوبی نداریم اما به حال کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش فرقی نکرده است. بارها مشکلات را گفته ایم اما روی مسئولان تاثیری نداشته است و نتیجه اش را حتی در بازی های آسیایی هم دیدند. الان هم داریم به 20سال پیش که هیچی چیزی نداشتیم اما بازهم نتیجه می گرفتیم، برمی گردیم.

از طرفی باید این را هم در نظر بگیریم در ماده هایی که رکوردی هستند، خیلی با رقبا فاصله گرفته ایم و حتی رسیدن به رکوردهای 15 سال پیش خودمان هم برایمان سخت شده است و حتی سطح رقابت در قهرمانی آسیا 2019 هم بالا خواهد بود چون تمام تیم ها برای جمع کردن امتیاز کسب سهیمه المپیک 2020 می‌آیند. با این وجود باز هم تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم هر چند که نتیجه خوب بگیریم برای مسئولان فرقی ندارد. بد هم نتیجه بگیریم باز هم فرقی نمی کند.

سهرابی در مورد اینکه فدراسیون چگونه می تواند نبود پیست چوبی ویا نبود تیم های باشگاهی را جبران کند، تصریح کرد: بحث این است که فدراسیون مگر چقدر بودجه دارد؟ اگر ما پیست چوبی نخواهیم و فقط به دنبال این باشیم که از امکانات روز دنیا عقب نمانیم، فدراسیون برای خرید دوچرخه و تجهیزات باید هر سال 2-3 میلیارد تومان هزینه کند اما آیا چنین بودجه ای را دارد؟ از این رو مجبوریم از همان دوچرخه و امکاتات سالهای گذشته استفاده کنیم.

با این حال، در کنار این مسائل کادرفنی تیم ملی نیمه استقامت و پراش سرمربی تمرینات خوب و به روز برای ما داشت. در لیگ برترهم مشاهده کردیم رکابزنانی که در اردوی تیم ملی بودند نسبت به کسانی که در خانه تمرین کرده بودند، پیشرفت داشتند و یک سر وگردن بالاتر بودند.

رکابزن ملی پوش ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه به فکر مذاکره با تیمهای خارجی و لژیونر شدن نیست؟ گفت: به هر حال باید سن و سال را هم در نظر گفت و ما باید قبول کنم که سن و سال ما بالا رفته است و آخرهای کارم است. من اگر ببینم جوانانی بیایند که بهتر باشند خودم اولین نفر خواهم بود که از تیم ملی کنار می کشم اما در حال حاضر دوچرخه سواری ایران طوری نابود شده که ما به تعداد انگشتان دست هم ملی‌پوش برای حضور در اردوی تیم ملی نداریم.

او افزود: البته در این اردوی تیم ملی به جوانها میدان داده شده و در این مسابقات قرمانی آسیا نباید از آنها انتظار نتیجه داشت اما چون یک سال دیگر در رده جوانان هستند برای مسابقات سال بعد باید نتیجه بگیرند. رسول هاشم کندی هم که مسئول استعداد یابی فدراسیون شده و ان شاءالله رکابزنان خوبی را شناسایی می کند.

سهرابی با انتقاد از نوع پیست هایی که داخل ایران ساخته می شود، تصریح کرد: چند پیست در ایران ساخته شده اما نقشه های آن برای 20-30سال پیش است. این پیستها ورودی آمبولانس و راه پله ندارند. من 23 سال در دوچرخه سواری پیست کار می کنم آیا برای ساخت پیست زنجان که در شهر خودمم هم هست تاکنون آمده اند یک سوال از من بپرسند؟ اکثر پیست ها هم افتتاح نشده خرابه شده اند. پیست رشت که هنوز افتتاح نشده کاملا خرابه است. پیست اهواز هم در و پنجره اش خراب است و داخل پیست هم به گونه ای است که انگار داری در زمین خاکی رکاب می زنی. بجای اینکه بیایند میلیاردها تومان الکی هزینه کنند خب یک پیست چوبی در کیش می ساختند. آن زمان که دلار ارزان بود از کسانی که تجربه داشتند و کشورهای خارجی کمک می گرفتند و یک پیست استاندارد می ساختند نه اینکه میلیاردها تومان هزینه بی جهت هزینه شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها