کد خبر: 255172
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

بورس وال استریت به داد آسیا رسید

با تداوم روند صعودی بورس وال استریت، بورس‌های آسیایی نیز در روز جمعه سبزپوش باقی ماندند.

بورس وال استریت به داد آسیا رسید
کد خبر: 255172
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شاخص MSCI بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن 0.8 درصد افزایش یافت. در چین شاخص شانگهای کامپوزیت با رشدی 0.35 درصدی به کار خود خاتمه داد و شاخص نیک کی 225 بورس توکیو 0.3 درصد افزایش یافت.

در بین سایر بورس های آسیایی، بورس کره جنوبی با رشد 0.5 درصدی و بورس سیدنی استرالیا با رشد یک درصدی بسته شدند. در بورس وال استریت آمریکا، روند صعودی شاخص ها ادامه یافت؛ به گونه ای که شاخص داوجونز با جهش 1.14 درصدی بسته شد. با این حال هر سه شاخص مهم بورس وال استریت هنوز 9 درصد پایین تر از معاملات ابتدای ماه دسامبر قرار دارند.

معامله گران اکنون منتظر سخنرانی جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا در روز چهارم ژانویه هستند به ویژه پس از آن که تصمیم فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره در هفته گذشته با انتقادات تند ترامپ و سقوط بازارهای بورسی همراه بود. ماسافومی یاماموتو- استراتژیست ارزی موسسه میزوهو سکیوریتیز در همین رابطه گفت: اگر مقامات فدرال رزرو موضعی محتاطانه از خود در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره نشان دهند احتمالا شاهد افزایش بازدهی بورس ها و اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا خواهیم بود.

در بازار نفت، بهای نفت خام آمریکا برای تحویل در معاملات آتی با افزایشی 2.2 درصدی به 45.60 دلار در هر بشکه رسید. نفت از ابتدای ماه اکتبر یک سوم قیمت خود را از دست داده است و بهای آن از ابتدای امسال تاکنون با کاهش 20 درصدی همراه شده است. هر بشکه نفت برنت با 1.8 درصد کاهش به 53.11 دلار رسید.

بهای طلا برای تحویل فوری به 1278.71 دلار در هر اونس رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها