کد خبر: 255292
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۰۸:۴۱:۰۰
| |

ملی پوش تیراندازی با کمان:

شانس المپیکی‌شدن با مربیان داخلی بیشتر است

دختر کمانگیر ایرانی شرکت کننده در بازیهای المپیک 2012 لندن می گوید: در صورتی که شرایط تمرینی و اردویی فراهم باشد، بدون شک ملی پوشان کشورمان با حضور مربیان ایرانی در راس تیم ملی شانس بیشتری برای کسب سهمه و حضور در بازیهای را المپیک دارند.

شانس المپیکی‌شدن با مربیان داخلی بیشتر است
کد خبر: 255292
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا دهقان روز شنبه اظهار داشت: به دلایل عدیده از تمرینات و همراهی با تیم ملی دور ماندم و دزیده شدن کمان مزید بر علت شد تا سال ها دست به کمان نبرم .


وی ادامه داد: مدت کوتاهی پیش از بازی های آسیایی 2016 ریو به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت شدم، که فرصتی برای حضور در المپیک نبود.


کماندار شیرازی تیم ملی اضافه کرد: من در رشته تیراندازی با کمان به جای خوبی رسیده بودم و ضمن کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم، البته نقاط ضعفی هم داشتم که مانع موفقیتم در لندن شد.


دهقان گفت: اگرچه فاصله طولانی با تیراندازی با کمان داشتم اما پس از حضور دوباره در تیم ملی و تمرین زیر نظر مربیان به کسب موفقیت بسیار دلگرم شدم و امیدوارم با تعامل، درک خوب مربیان و شناخت روانشناسانه کمانداران از سوی کادر فنی بتوانیم با قدرت در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک شرکت کرده و نتیجه بگیریم.


وی اضافه کرد: در مدت کوتاهی که از برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی می گذرد نقاط ضعفی که همیشه مانع از موفقیت هایم بود در حال حل شدن است و به زعم من روند آماده سازی تیم رو به جلو است.


این کماندار المپیکی با اشاره به دیدار چند هفته قبل محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای از اردوی آماده سازی تیم ملی گفت: وی قول حمایت وزارت ورزش از این رشته را داده است و اطمینان دارم مدیران ورزشی کشور می دانند بیشتر کمانداران ملی پوش دانشجو یا دانش آموز هستند و تامین تجهیزات گرانقمیت این رشته برایشان بسیار سخت است.


به گفته دهقان، در صورت حل شدن مشکل تجهیزات ورزشکاران و برپایی منظم اردوها و همچنین اعزام تیم به مسابقات برون مرزی؛ کسب سهمیه المپیک دور از دسترس نیست زیرا کمانداران ایرانی نه از نظر هوشی و نه از نظر فنی چیزی کمتر از کمانداران برتر دنیا یا همتایان کره ای و چینی خود ندارند.


این ورزشکار با اشاره به اینکه مدال های این رشته در بازی های آسیایی و المپیک می تواند جایگاه کاروان ایران را در جدول نتایج ارتقا بخشد، یادآور شد: وقتی ورزشکار بتواند در شرایط خوب و بدون دغدغه های ذهنی و یا تامین تجهیزات تمرین کند ایستادن بر سکوهای المپیک دیگر آرزو نیست.


ملی پوشان کماندار زن و مرد در دو رشته ریکرو و کامپوند این روزها در اردوهای شبانه روزی، خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی هلند (انتخابی المپیک) آماده می کنند و قرار است پیش از اعزام به هلند که در نیمه نخست سال 98 خواهد بود در مسابقات سولیداریتی آسیا به میزبانی بنگلادش و کاپ آسیا در تایلند شرکت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها