کد خبر: 255437
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

احتمالاً مجمع تشخیص با توجه به مصالح امنیتی و دفاعی CFT را تأیید می‌کند/ باید منتظر نتیجه تصویب CFT بود/ مخالفت‌ها با CFT طبیعی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: CFT در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و باید به‌زودی رسیدگی کنند. به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به مصالح امنیتی و دفاعی کشور به موضوعات جاری نظر مجلس را تأیید کند.

احتمالاً مجمع تشخیص با توجه به مصالح امنیتی و دفاعی CFT را تأیید می‌کند/ باید منتظر نتیجه تصویب CFT بود/ مخالفت‌ها با CFT طبیعی است
کد خبر: 255437
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در خصوص سرنوشت لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، گفت: با توجه به نظریه تکمیلی مجلس شورای اسلامی از مجموع 22 مورد ایرادی که شورای نگهبان گرفته بود حدودی نیمی از آن برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد و نیمی دیگر با اصرار نمایندگان مجلس بر نظر قبلی خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

او ادامه داد: CFT در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و باید به‌زودی رسیدگی کنند. به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به مصالح امنیتی و دفاعی کشور به موضوعات جاری نظر مجلس را تأیید کند.

این نماینده مجلس با توجه به موج انتقادات به CFT، تاکید کرد: هر طرح و لایحه‌ای که بخواهد در مجلس به قانون تبدیل شود موافقان و مخالفانی دارد. هر چه طرح یا لایحه مهم‌تر باشد شدت و حدت مخالفان و موافقان هم بیشتر می‌شود. CFT از ابتدا موافقان و مخالفان جدی و پر پا قرصی داشت. طبیعتاً تا زمانی که این پروسه به قطعیت نرسد و مراحل نهایی کار انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت آن را تأیید نکند، موج موافقت‌ها و مخالفت‌ها ادامه دارد و امر طبیعی است و نگرانی ندارد.

نوریان در پاسخ به این سؤال که عدم‌تأیید CFT چه خطراتی برای کشور متصور است؟ گفت: بحث‌های متعددی شده است به نظر می‌رسد باید منتظر ماند تا نتیجه تصویب آن را دید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها