کد خبر: 255946
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۲۲:۵۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از حواشی استعفای وزیر بهداشت

آیا وزیر بهداشت از کابینه جدا می‌شود؟

الیاس حضرتی صبح یکشنبه در صفحه توییترش نوشت: آقای قاضی‌زاده هاشمی به دلیل آنچه کاهش بودجه بهداشت و سلامت می‌داند، از سمت خود به‌عنوان وزیر بهداشت استعفا داده است.

حجم ویدیو: 3.84M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو
کد خبر: 255946
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۲۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ خبری که شایعه آن در چند روز گذشته به گوش می‌رسید امروز با توییت الیاس حضرتی نماینده مجلس تایید شد.

الیاس حضرتی صبح یکشنبه در صفحه توییترش نوشت: آقای قاضی‌زاده هاشمی به دلیل آنچه کاهش بودجه بهداشت و سلامت می‌داند، از سمت خود به‌عنوان وزیر بهداشت استعفا داده است.

او همچنین افزود: تا آنجایی که من خبر دارم، رئیس‌جمهور هنوز استعفای قاضی‌زاده هاشمی را نپذیرفته است. امیدوارم دولت با استعفای وزیر بهداشت مخالفت کند، چرا که او یکی از توانمندترین وزرای کابینه به شمار می‌آید و ما مخالف استعفای وزیر بهداشت هستیم.

اما بودجه سال گذشته وزارت بهداشت 14 هزار میلیارد بود که بیشترین سهم در بودجه کشور را به خود اختصاص داد و حالا به گفته علی نوبخت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودجه امسال این وزارتخانه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

یکی از دلایل استعفای وزیر بهداشت، بودجه تخصیص‌یافته به سازمان بیمه سلامت است. این سازمان برای بودجه سال 98، مبلغ 23 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود که از منابع عمومی حدود 20 هزار میلیارد باید تخصیص داده می‌شد. دفتر بخشیِ سازمان برنامه‌وبودجه نیز برای بیمه سلامت 17 هزار میلیارد تومان را تأیید کرده بود.

این در حالی است که ظاهراً برای سازمان بیمه سلامت 12 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 98 تصویب شده است. «نوبخت» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این ارتباط گفته است: مسئله استعفای وزیر، فرار رو به‌ جلو است.

به گفته نوبخت، وزارت بهداشت د‌ر زمینه مصرف بودجه، قانون ر‌ا رعایت نمی‌کند.

عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت ضمن انتقاد از صحبت‌های علی نوبخت گفته: از دکتر علی نوبخت که خود سابقه مدیریت در وزارت بهداشت را دارند و در حال حاضر نماینده مجلس هستند انتظار می‌رود به‌جای دفاع غیرمنطقی از سازمان برنامه‌وبودجه از حقوق مردم و بازنشستگان که قشر ضعیف جامعه هستند و با مشکلات معیشتی بسیاری در شرایط کنونی کشور روبرو هستند دفاع کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها