کد خبر: 256051
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

برخورد تعزیرات با فروشگاه‌های پوشاک خارجی قاچاق

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: گشت مشترک تعزیرات با حضور روسای شعب تعزیرات، نمایندگانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر نهادهای نظارتی با فروشگاه های عرضه پوشاک خارجی قاچاق برخورد می کند.

برخورد تعزیرات با فروشگاه‌های پوشاک خارجی قاچاق
کد خبر: 256051
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بر پایه دستوالعمل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور حمایت از تولید پوشاک داخلی، از اول دی، با عرضه برندهای محرز (قطعی) پوشاک قاچاق برخورد می‌شود.


با توجه به پایان یافتن مهلت چند ماهه اخیر برای جمع آوری و عرضه نشدن پوشاک خارجی فاقد شناسه کالا در سطح بازار، بر اساس دستورالعمل یاد شده همچنین دستورالعمل «نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران»، از آغاز دی ماه امسال عرضه پوشاک در واحدهای تجاری عرضه کننده پوشاک خارجی فاقد نمایندگی رسمی، ممنوع شده است.


بر این اساس و مطابق قانون، از تاریخ یکم دی ماه نسبت به جمع آوری کامل و پلمب واحدهای متخلف از طریق نهادهای متولی اقدام می شود.


محمدعلی اسفنانی افزود: از هفته گذشته طرح برخورد با برندهای پوشاک قاچاق عملیاتی شده است. ابتدا به فروشنده های پوشاک دارای برند خارجی که فاقد مجوز فروش و نمایندگی رسمی هستند، هشدار داده شد تا نسبت به جمع آوری این نوع کالا اقدام کنند.


وی اظهار داشت: بازرسی ها ادامه دارد و در صورتی که فروشگاه پوشاک فاقد مجوزهای لازم برای عرضه باشد، برخورد لازم در چارچوب قوانین صورت می گیرد.


اسفنانی اضافه کرد: درباره برخورد با عرضه پوشاک خارجی قاچاق، جلسه ای با حضور عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز برگزار شد تا در صورت نیاز، قوه قضاییه و دادستانی ورود کنند.


معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به اینکه این طرح تازه فعالیت خود را آغاز کرده، هنوز پرونده ای در این رابطه به تعزیرات ارجاع نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها