کد خبر: 256080
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۷:۵۷:۰۰
| |

محمدباقر سعادت، نماینده دشتستان در مجلس:

برای رسیدگی دستگاه‌های نظارتی الزامی به شکایت شاکی نیست

نماینده مردم دشتستان در انتقاد به این رویکرد سازمان‌های نظارتی که تا شکایتی صورت نگیرد به موضوع ورود نمی‌کنند گفت: در رسیدگی دستگاه‌های نظارتی به فسادها هیچ الزامی مبنی بر شکایت شاکی وجود ندارد.

برای رسیدگی دستگاه‌های نظارتی الزامی به شکایت شاکی نیست
کد خبر: 256080
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۰۷:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر سعادت در انتقاد به این رویکرد سازمان‌های نظارتی که تا شکایتی صورت نگیرد به موضوع ورود نمی‌کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی اگر سازوکاری داشته باشند که خود متوجه فسادها بشوند، می‌توانند درجا ورود کرده و نظارت کنند. هیچ الزامی مبنی بر اینکه شاکی باید شکایت بکند وجود ندارد. کار دستگاه‌های نظارتی، نظارت است. اگر خودشان ببینند، بشنوند یا بدانند که در جایی تخلفی صورت گرفته است می‌توانند به موضوع ورود کنند و منع قانونی برای این امر وجود ندارد.

سعادت ادامه داد: در بعضی موارد لازم به وجود شاکی هست. مثلا فرض کنید دو نفر بر سر ملکی با هم دعوا دارند دستگاه‌های نظارتی حق ورود به این مسئله را ندارند و مرجع رسیدگی قوه قضائیه است. اما در بسیاری از مواردی که مربرط به دستگاه‌های نظارتی است نیازی به بودن شاکی نیست. مخصوصا تخلفاتی که در سیستم‌های اداری اتفاق می‌افتد دستگاه‌های نظارتی مجاز به ورود هستند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که در تغییر در این رویکرد سازمان‌های نظارتی، چقدر در جو روانی جامعه و افکار عمومی موثر است، اظهار کرد: تغییر این رویکرد مسلما در جو روانی جامعه تاثیر دارد و اعتماد عمومی را جلب می‌کند. در صورت تغییر این رویکرد تصور مردم نسبت به دستگاه‌های نظارتی تغییر کرده اعتماد مردم جلب شده و آنها به دستگاه‌های نطارتی نظام خوشبین می‌شوند و این بسیار ارزشمند است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها