کد خبر: 256116
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از معرفی گروه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

گروه C؛ جایی برای یک مدعی قهرمانی

در گروه C جام ملت‌های فوتبال آسیا کره جنوبی حاضر است که یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی این تورنمنت هم محسوب می‌شود.

حجم ویدیو: 9.08M | مدت زمان ویدیو: 00:02:16 دانلود ویدیو
کد خبر: 256116
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سومین گروه جام ملت‌های آسیا جایی است که تیمِ آسیاییِ رکورددار حضور در جام جهانی سرگروهش است. کره جنوبی با 10 بار حضور در جام جهانی در میان تیم‌های آسیایی رکورددار است و نخستین و تنها تیم قاره کهن است که به نیمه نهایی جام جهانی، در سال 2002 راه یافته است. کره جنوبی همچنین 3 بار قهرمانی بازی‌های آسیایی در سال‌های 1970، 1978 و 1986، سه نایب قهرمانی در سال‌های 1954، 1958 و 1962 و یک رتبه سومی در سال 1990 را هم در کارنامه خود دارد.

چین با هدایت سرمربی سرشناسش دومین تیم گروه C است. مارچلو لیپیِ ایتالیایی از سال 2016 هدایت اژدهای سرخ آسیا را بر عهده گرفت و حالا ماموریت سختی در پیش دارد، ماموریتی که می‌تواند به حسن ختام پرونده مربیگری لیپی ختم شود چرا که او پیش‌تر اعلام کرده بود بعد از جام ملت‌های آسیا برای همیشه با دنیای مربیگری خداحافظی می‌کند.

فیلیپین سومین تیم گروه c است، تیمی که در فوتبال آسیا جایگاه پررنگی ندارد. شاید تنها کسب یک پیروزی برای این تیم و همچنین دریافت نکردن گل‌های زیاد از 2 رقیب بزرگش در گروه، یعنی چین و کره بهترین عملکرد برای فیلیپین باشد.

در نهایت قرقیزستان به‌عنوان چهارمین تیم گروه C را کامل می‌کند، کشوری در منظقه آسیای میانه که قدمتش در فوتبال رسمی دنیا به 30 سال هم نمی‌رسد. این تیم تا به حال نتوانسته در رنکینگ فیفا از جایگاه 148 بالاتر برود و به نظر می‌رسد به‌سختی بتواند حتی یک پیروزی در جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

کره جنوبی و چین اصلی‌ترین شانس‌های صعود به مرحله بعد از این گروه هستند اما کره جنوبی نه برای صعود، بلکه برای فتح قله قهرمانی این تورنمنت به امارات می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها