کد خبر: 256165
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۰۹:۰۰
| |

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار در مجلس:

شهرستان‌های استان تهران نیازمند نگاه خاصی هستند

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیتی که در شهرستان‌های تهران ساکن هستند و سطح امکانات موجود در این شهرستان‌ها شرایط می‌طلبد تا این شهرستان‌ها جدای شهر تهران دیده شوند.

شهرستان‌های استان تهران نیازمند نگاه خاصی هستند
کد خبر: 256165
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۲:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه نشین در گردهمایی اقوام غرب استان تهران - چالشها و فرصت های مناطق مهاجرپذیر" که در شهر قدس برگزار شد، بیان کرد: در ابتدای شروع مجلس دهم که دکتر لاریجانی سکان مجلس را بر عهده داشت با استفاده از خرد جمعی توجه نمایندگان را به 25 چالش کشور جلب کرد و خواستار توجه و رسیدگی به این چالش‌ها شد. یکی از این چالش‌ها بحث حاشیه نشینی در اطراف پایتخت و کلانشهر بود و این همایش نیز در راستای توجه به این امر برگزار شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: غرب استان تهران به ویژه حوزه ملارد و شهر قدس و شهریار که جمعیت 1.5 میلیون نفری دارد و دارای 10 شهر و 103 روستا است با چالش‌هایی روبرو است. در این 40 سال جمعیت بعضی از مناطق 20 برابر شده است که یکی از این بخش‌ها شهر قدس است. همه افرادی که به این منطقه آمدند به امید داشتن اشتغال پایدار، بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی و برخورداری از امکانات ادامه تحصیل در اینجا ساکن شده‌اند. در اوایل انقلاب روستاهای ما از امکانات به دور بودند اما در دهه 70 خوشبختانه با ارتقای امکانات و حتی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مواجه بودیم و میزان مهاجرت کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات سه شهر ملارد، شهر قدس و شهریار بیان کرد: امروز در ملارد با 400 هزار نفر جمعیت تخت بیمارستانی وجود ندارد اما خوشبختانه پروژه‌ها در حال پیش رفتن است که ان‌شاءالله با حمایت‌های کافی زودتر افتتاح خواهد شد. بخش عمده‌ای از مردم منطقه در تهران مشغول به کار هستند و این طبیعی است که برای حمل و نقل نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است که خطوط مترو نیز یکی از این زیرساخت‌هاست.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه نگاه کشور و مسئولان به استان تهران یک نگاه منطقه برخوردار است. در حالیکه شهرستان‌های تهران باید جدا از شهر تهران دیده شوند و نیاز به یک نگاه خاص دارند. این منطقه دارای 1.5 میلیون نفر جمعیت است که تنها یک نماینده دارد که ان‌شاءالله با تکمیل طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و افزایش نمایندگان این مشکل نیز برطرف شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها