کد خبر: 256190
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۳:۰۲:۰۰
| |

نیروهای آلمان از افغانستان خارج می‌شوند

تلویزیون «دویچ شوله» آلمان روز دوشنبه گزارش داد که با وجود تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، برلین نیز نیروهای خود را این کشور خارج می‌کند.

نیروهای آلمان از افغانستان خارج می‌شوند
کد خبر: 256190
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۳:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال هارالد کوجات، بازرس کل ارتش آلمان روز دوشنبه گفت که اگرچه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یک «گسست بزرگ» در ماموریت‌های بین‌المللی است، با این وجود آلمان هم ترجیح می‌دهد نیروهای خود را از آن کشور بیرون بکشد.


وی که بازرس ویژه ارتش آلمان در سال‌های 2000 تا 2002 بوده است، در این خصوص افزود: از آنجایی که نیروهای آلمان از این پس حامی خود را در افغانستان از دست خواهند داد و هیچ ضمانتی برای بقای آنها از افغانستان وجود ندارد، دولت آلمان ترجیح می‌دهد این نیروها را بیش از این در افغانستان نگه ندارد.


«نیل آنِن» یک مقام وزارت خارجه آلمان نیز گفت که خروج عمده نیروهای آمریکا از افغانستان عواقب زیادی در پی دارد، بنابراین آلمان دیگر ضرورتی نمی‌بیند تا قبل از اقدام عملی آمریکا، نیروهای خود را در آن کشور حفظ کند یعنی نیروهایش را زودتر از آمریکا خارج می کند.


وی با انتقاد از این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، وی را شریک غیرقابل اعتمادی برای ادامه ماموریت‌های جمعی توصیف کرد و گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اطلاعات موثقی از سوی آمریکا دریافت نکردیم، به همین دلیل معتقدیم که آمریکا هیچ ارزشی برای همکاری‌های نزدیک با همپیمانان خود قائل نیست، لذا چاره‌ای نداریم تا با دولت افغانستان برای خروج نیروهای خود از آن کشور گفت وگو کنیم.


«نوربرت روتگِن» رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز از تحولات در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که آمریکا به عنوان ژاندارم جهان با عقب‌نشینی از ماموریت‌های بین‌المللی خود، جهان را به مکانی ناامن و بی‌ثبات تبدیل می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها