کد خبر: 256229
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

سخنرانی آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت در نشست بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی اعتراضات دی‌ماه ۹۶

اشتباه دولت روحانی دور شدن از مردم بود/ اعتراضات سال 96 با اعتراضات 88 تفاوت داشت

قائم‌مقام حزب اتحاد ملت در نشست بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی اعتراضات دی‌ماه 96 که به همت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اصل بیست و هفتم قانون اساسی به مردم حق اعتراض مسالمت‌آمیز را داده است. ما از ظرفیت این اصل استفاده نکرده‌ایم.

اشتباه دولت روحانی دور شدن از مردم بود/ اعتراضات سال 96 با اعتراضات 88 تفاوت داشت
کد خبر: 256229
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آذر منصوری گفت: سال گذشته شرایطی مهیا شد تا مخالفان دولت در مشهد اعتراض‌هایی شکل دهند که همان اعتراض موجب گسترش آن در 60 شهر کشور شد.

منصوری افزود: ارزیابی وزارت کشور از اعتراض‌های هفتم دی‌ماه نشان می‌دهد که بیشتر آنها از طبقات فرودست و کم‌سواد جامعه بوده‌اند. همین امر باعث شد که جنس اعتراض‌ها، سازماندهی و گستره آنها متفاوت از اتفاقات سال 88 باشد.

منصوری همچنین گفت: مردم در دو دوره به دولت روحانی رای دادند ولی در عمل، دولت موازی هم وجود دارد که گاهی اوقات زور و اختیاراتش از دولت رسمی بیشتر است. همین امر باعث عدم انسجام مدیریتی کشور شده است.

وی اظهار کرد: سهم رسانه ملی از بودجه امسال چند درصد افزوده شده است؟ این رسانه تا چه حد ملی عمل می‌کند؟ یکسویه‌نگری این رسانه ظرفیتی را ایجاد کرده است که مردم قهر کنند و تحت تاثیر رسانه‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی قرار گیرند. اگر این رسانه در چهار دهه گذشته وظیفه تعریف‌شده خود را درست ایفا می‌کرد با بحران بی‌اعتمادی و خطر تک‌صدایی مواجه نبودیم.

منصوری با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید استقلال خود را حفظ کند و نظارت‌پذیر و پاسخگو باشد، گفت: این بی‌اعتمادی با دادرسی عادلانه و عملکرد این قوه قابل بازگشت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها