کد خبر: 256269
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۹:۲۶:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۰ دی ۱۳۹۷

از خروج نیروهای آلمان از افغانستان تا پیام تبریک سال نو رهبر کره شمالی به ترامپ

احتمال خروج نیروهای آلمان از افغانستان، تشکیل دولت جدید لبنان در اوایل سال جدید میلادی، پیام تبریک سال نو رهبر کره شمالی به ترامپ، بمباران مرکز تجمع فرماندهان داعش در عراق و انتشار فیلم جدیدی از محل کنسولگری عربستان در ترکیه هنگام قتل جمال خاشقجی از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از خروج نیروهای آلمان از افغانستان تا پیام تبریک سال نو رهبر کره شمالی به ترامپ
کد خبر: 256269
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین|

سال 2019 میلادی از شرقی‌ترین نقطه کره زمین؛ در منطقه « تونگا » واقع در اقیانوس آرام جنوبی و در حوالی ساعت 2:30 به وقت ایران آغاز شد.

***

ژنرال هارالد کوجات، بازرس کل ارتش آلمان روز دوشنبه گفت که اگرچه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یک «گسست بزرگ» در ماموریت‌های بین‌المللی است، با این وجود آلمان هم ترجیح می‌دهد نیروهای خود را از آن کشور بیرون بکشد.

***

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار چند توییت، بر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از سوریه تأکید کرد و گفت که این روند «به آرامی» انجام خواهد شد.

***

روزنامه «چوسون ایلبو» چاپ کره‌جنوبی به نقل از منابع آگاه از پیغام آشتی‌‌جویانه «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه سال نوی میلادی خبر داد.

***

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، جنگنده‌های اف 16 عراق محل تجمع 30 نفر از فرماندهان داعش در خاک سوریه را بمباران کردند.

***

ویدئوی جدیدی از محل اقامت کنسول عربستان در استانبول منتشر شده که نشان می‌دهد یک تیم ضربت سعودی کیف‌هایی حمل کرده‌اند که گفته می‌شود حاوی اعضای بدن تکه‌تکه‌شده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و منتقد مشهور دولت سعودی بوده است.

***

«لیندسی گراهام» سناتور سرشناس آمریکایی پس از دیدار با دونالد ترامپ در کاخ سفید ، اظهار کرد: ما هنوز اختلاف‌نظرهایی داریم اما به شما می‌گویم که رئیس‌جمهوری از مدت‌ها پیش و به طور جدی درباره سوریه فکر می‌کند؛ این که چطور نیروهایمان را خارج کنیم اما در عین حال منافع امنیت ملی خود را محقق سازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها