کد خبر: 256420
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۳:۰۰
| |

بازدید وزیر دفاع فرانسه از نظامیان فرانسوی در اردن

وزیر دفاع فرانسه برای دیدار با نیروهای کشورش که در حال‌ مبارزه با تروریست‌های داعش هستند، روز دوشنبه وارد اردن شد؛ اقدامی که بیانگر عزم راسخ پاریس برای ادامه مبارزه با داعش پس از تصمیم غیرمنتظره آمریکا برای خروج از سوریه است.

بازدید وزیر دفاع فرانسه از نظامیان فرانسوی در اردن
کد خبر: 256420
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه پس از توقف در امان؛ جایی که قرار بود با عمر الرزاز، نخست‌وزیر اردن دیدار کند، قرار است از پایگاه هوایی H5 بازدید کند؛ پایگاهی که جت‌ جنگنده‌های فرانسوی از آنجا برای انجام حملات علیه تروریست‌های داعش به پرواز درمی‌آیند.

سفر پارلی به اردن به دنبال تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در اواسط دسامبر سال 2018 میلادی برای خروج تمامی 2000 نیروی آمریکایی از سوریه صورت گرفته است. ترامپ دلیل خود را برای اتخاذ این تصمیم پیروزی علیه داعش اعلام کرده است.

وزیر دفاع فرانسه پیش از فرود در اردن به خبرنگاران، گفت: این اطلاعیه غیرمنتظره در رابطه با خروج آمریکا از سوریه باعث به وجود آمدن سوالات بسیاری شد.

وی افزود: فرانسه به طور کامل با تجزیه و تحلیل ترامپ موافق نیست، چرا که به نظر ما کار تروریست‌های داعش هنوز به طور کامل تمام نشده است و اولویت ما ادامه این مبارزه تا نقطه پایان است.

داعش پس از تصرف بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق در سال 2014 میلادی به طور تدریجی قلمروهای خود را به دنبال حملات متعدد از دست داد و مجبور به عقب‌نشینی به تعداد اندکی از پناهگاه‌هایش در سوریه شد.

در سوریه داعش به دنبال حملات متعدد به رهبری ارتش سوریه و اتحاد نیروهای عرب و کرد با حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه ضعیف‌تر شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه در حال‌ حاضر برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از مخفیگاه‌های شرقی‌شان در نزدیکی مرز سوریه با عراق مبارزه می‌کنند.

دولت فرانسه اعلام کرده بدون کمک واشنگتن که 90 درصد از حملات ائتلاف ضدداعش را انجام می‌داد، از بین بردن کامل تروریست‌های داعش کار دشواری خواهد شد.

پارلی گفت: آمریکا نقش بسیار مهمی را به عنوان رهبر این ائتلاف بین‌المللی ایفا می‌کند. ادامه این مبارزه بدون واشنگتن واقع‌بینانه یا موثر نخواهد بود.

ارتش فرانسه هزار و 200 سرباز را به عنوان بخشی از تلاش‌های مبارزه با داعش از طریق عملیات هوایی، توپخانه‌ای، نیروهای ویژه‌ در سوریه و آموزش نیروهای ارتش عراق مستقر کرده است.

فرانسه همچنین مجبور است تا به مساله شبه‌نظامیان خارجی به ویژه‌ اروپاییان که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شده‌اند، رسیدگی کند؛ نیروهایی که در حال‌ حاضر با تهدید ترکیه برای پاکسازی نیروهای کرد از مرزش مواجه شده‌اند.

وزیر دفاع فرانسه گفت: ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا به شدت به کردها به عنوان نیروهای مستقر در زمین تکیه کرده است. سرنوشت آنها مایه نگرانی است و سوالات دیگری نیز درباره آینده تعداد زندانیانی که آنها بازداشت کرده‌اند، وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها