کد خبر: 256569
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

حمال طلا؛ طنزی سیاه زیرپوست شهر

 «حمال طلا» ساخته تورج منصوری ،مدیر فیلمبرداری مشهور ایرانی در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم پیشتر در جشنواره های بین المللی حضور موفق داشته است.در جشنواره پوسان به نمایش درآمده،در جشنواره فیلم های ایرانی زوریخ نیز حضور داشته است

حمال طلا؛ طنزی سیاه زیرپوست شهر
کد خبر: 256569
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داستان درباره رضا است که شغلش جابه جایی طلا از کارگاه به فروشگاه هاست.او یک روز مطابق هر روز محموله را تحویل می‌گیرد اما گروهی گانگستر او را کتک می‌زنند و طلاها را از او می‌دزدند.صاحب مال از او می‌خواهد طلاها را برگرداند یا تاوانش را بدهد.اما رضا راهی برای بازگردندان مال یا پولی ندارد.او از دوستش لویی شنیده که زیر یک توالت قدیمی الماسی گرانبها وجود دارد…..

منتقد جشنواره پوسان،کیم یانگ-وو درباره فیلم می‌نویسد:«حمال طلا با مضمونی منحصربفرد،داستانی باضرباهنگ تند و کاراکترهای اثرگذار تصور تماشاگر از سینمای ایران را بهم می‌ریزد. برخلاف ایرانی که به واسطه رسانه های خارجی می شناسیم،تهرانِ این فیلم هیچ تفاوتی با کلانشهرهای بزرگ ندارد،پر از آدم‌های طماع،تنش ومادی گرایی است.با وجودی که حمال طلا دومین فیلم تورج است،بی نقصی ومهارتی که در فیلم به چشم می آید به طور طبیعی از همکاری او با فیلمسازان برزگ ایرانی(درمقام مدیر فیلمبرداری) ناشی شده است.»

حمال طلا اولین فیلم تورج منصوری است که خارج از ایران به نمایش عمومی درآمده است.

تورج منصوری فیلم جدید خود را یک طنز سیاه می داند.

تورج منصوری درباره ایده ای که به ذهنش برای ساختن این فیلم رسیده می گوید:«ایده این فیلم از ماجرای دوستی نشات می گیرد که در یک کارگاه طلاسازی کار می کرد و می گفت باید هر چند وقت یکبار لباس کارمان را بسوزانیم. آنها در یک اتاق قرنطینه کار می کردند و حتی دست به لیوان آب هم نمی زدند و به آنها آب می دادند برای خوردن. چون براده های طلا روی لباس آنها ریخته می شود.»

کارگردان و تهیه کننده:تورج منصوری،تدوین:امیر ادیب پرورو، مدیر فیلمبرداری :حسن اصلانی ، بازیگران:سعید آقاخانی،حسین احمدی نیا،لطف الله سیفی و ژاله صامتی.

منبع: دنیای تصویرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها