کد خبر: 256626
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

بخشی‌نگری نمایندگان، نقطه ضعف در بررسی بودجه است/ بودجه در مجلس مانند گوشت قربانی در مجلس تقسیم می‌شود

علی تاجرنیا، نماینده پیشین مجلس بخشی‌نگری را یکی از نقاط ضعف بودجه دانست و گفت: با ادامه این روند بودجه در مجلس مثل یک گوشت قربانی میان فراکسیون‌ها و نمایندگان ذی‌نفوذ تقسیم می‌شود.

بخشی‌نگری نمایندگان، نقطه ضعف در بررسی بودجه است/ بودجه در مجلس مانند گوشت قربانی در مجلس تقسیم می‌شود
کد خبر: 256626
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: با بخشی نگری، بودجه هرسال در مجلس درگیر نگاه‌های بخشی چه منطقه‌ای و جغرافیایی و چه در حوزه موضوعات خاص می‌شود.


وی افزود: در این رابطه نمایندگان کمیسیون تلفیق نقش بسزایی دارند و در این کمیسیون بیش از اینکه یک نگاه کلان‌نگر وجود داشته باشد نگاه بخشی و منطقه‌ای وجود دارد و عمده تصمیمات بر اساس منافع صورت می‌گیرد، این مساله می‌تواند به عنوان یک خطر برای بودجه به شمار رود و در این رابطه باید مدیریت مجلس اعمال نظر کند.


تاجرنیا با اشاره به لزوم اعتماد به بدنه کارشناسی و برنامه‌ریزی اقتصادی کشور در تصویب بودجه گفت: با توجه به بخشی‌نگری‌هایی که گاهی در مجلس در مسیر تصویب بودجه دیده می‌شود، لازم است ساختار بودجه طوری تنظیم شود که نگاه کارشناسی موجود دستخوش تغییرات نشود.


وی در ادامه کاهش هزینه‌های دولت را اولویت اصلی بودجه برشمرد و اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی در کشور لازم است هزینه‌های دولت به شدت کاهش یابد و عمدتا این هزینه‌ها نسبت به پرداخت حقوق کارکنان و اتمام پروژه‌های عمرانی صرف شود.


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد آرامش در وضعیت اقتصادی جامعه اظهار کرد: دولت سعی دارد در ساختار بودجه 98 نوعی آرامش را به مجموعه جامعه بازگرداند و این عزم به علت ایجاد یک شرایط متفاوت در جامعه در چند ماه اخیر در دولت وجود دارد.


تاجرنیا افزود: با این حال به نظر می‌رسد در بودجه 98 که توسط رئیس جمهوری محترم تقدیم شده‌است طبق روال سال گذشته کمک به نهاد‌ها و موسسات مختلف وجود دارد و در واقع روح بودجه نسبت‌ به سال گذشته تغییری نکرده‌است و این در حالی است که شرایط اقتصادی نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و در آینده نیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانیم تشخیص دهیم که در آینده چه شرایطی برای اقتصاد پیش خواهد آمد.


وی حذف هزینه‌های اضافی در بودجه را حیاتی دانست و گفت: ‌به هرحال باید از جایی شروع کرد و هزینه‌های اضافه را حذف کرد و لازم است دولت در این مسیر پیش‌قدم باشد. در نهادهای خارج دولت بودجه‌هایی تعریف شده که هیچ فایده‌ای برای جامعه ندارند و اگر قرار باشد ما متناسب با شرایط کشور بودجه تخصیص دهیم بهتر است بخش عمده‌ای از این بودجه‌ها حذف شده و تمرکز در پرداخت حقوق و اتمام پروژه‌های عمرانی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها