کد خبر: 257359
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۷:۲۷:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۳ دی ۱۳۹۷

از اظهار نظر سرپرست پنتاگون تا موضع جنجالی ترامپ درباره ایران

اظهار نظر وزیر دفاع موقت آمریکا درباره اولویت اصلی سیاست خارجه آمریکا، موضع وزیر امور خارجه عراق درباره عبور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سخنان جنجالی ترامپ درباره خروج آمریکا از سوریه و ایران و کشته شدن 2 ایرانی‌تبار عضو طالبان در افغانستان از جمله مهم‌ترین سرتیتر خبرهای بین‌الملل امروز بودند.

از اظهار نظر سرپرست پنتاگون تا موضع جنجالی ترامپ درباره ایران
کد خبر: 257359
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۱۷:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین|

پاتریک شاناهان، سرپرست پنتاگون و وزیر دفاع موقت آمریکا نخستین روز کاری خود را در پنتاگون با گفتن این که چین اولویت‌های اصلی سیاست اوست، آغاز کرد.

***

وزیر امور خارجه عراق: عراق مجبور به پایبندی به تحریم‌های ضد ایرانی نیست

***

دونالد ترامپ با اشاره به خروج آمریکا از سوریه گفت ایران حتی اگر به شکل نظامی هم از سوریه خارج شود باز هم هر کاری که دلش می‌خواهد می‌تواند در این کشور انجام بدهد. ترامپ همچنین افزود که دوست دارد با ایران مذاکره کند.

***

محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق بر حمایت کشورش از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد. او همچنین اضافه کرد که در ماه جاری، وزرای خارجه ایران، آمریکا و فرانسه به عراق سفر خواهند کرد.

***

مقامات امنیتی افغانستان اعلام کردند که 30 عضو طالبان از جمله دو عضو برجسته ایرانی این گروه با نام‌های ملا احمد و ملا جند الله، طی درگیری با مقامات امنیتی در منطقه فاریاب کشته شده‌اند.

***

اورشلیم پست گزارش داد، منابع امنیتی اسرائیل به فسطینی‌ها هشدار داده‌اند که نسبت به حمله احتمالی و خطرناک یهودیان عضو گروه‌های افراطی مراقب باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها