کد خبر: 257674
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

پامپئو:

نشست اون و ترامپ به زودی انجام می‌شود

وزیر خارجه آمریکا امروز (جمعه) گفت که انتظار دارد رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبری کره‌شمالی دومین نشست خود را در آینده‌ای نزدیک انجام دهند.

نشست اون و ترامپ به زودی انجام می‌شود
کد خبر: 257674
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برگزاری دومین نشست خود با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی با هدف تسریع مذاکرات خلع سلاح اتمی است.

در دسامبر 2018، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که این نشست احتمالا در ژانویه یا فوریه 2019 برگزار می‌شود.

اخیرا نیز شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد که آمریکا در حال بررسی مکان‌های احتمالی برای برگزاری دومین نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: کارهای زیادی باید صورت گیرد اما مطمئنم که در آینده‌ای نزدیک میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی نشستی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالاتی درباره فرصت‌هایی که دو طرف برای رسیدن به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دارند،‌ گفت: این یک اقدام جالب توجه است. ما باید شرایطی را مهیا کنیم تا به پیشرفت واقعی در دیدار میان رهبری کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا برسیم و تهدید علیه آمریکا و جهان را کاهش دهیم. این روند برای کره جنوبی و برای ژاپن هم خوب خواهد بود. این مساله برای سراسر جهان خوب است.

در جریان نشست سنگاپور، ترامپ و کیم جونگ اون توافق کردند که پیونگ یانگ اقداماتی را در جهت خلع سلاح اتمی در ازای توقف مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن و لغو تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی انجام دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها