کد خبر: 258126
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

«چالش برد باکس» چیست؟ + ویدئو

حساب رسمی نت‌فلیکس در توییتی با اشاره به این‌که نمی‌داند این چالش از کجا شروع شده استاخطار داد: «لطفا با شرکت در چالش بردباکس به خود آسیب نزنید.»

«چالش برد باکس» چیست؟ + ویدئو
کد خبر: 258126
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چالشی تازه که در رسانه‌های اجتماعی همه‌گیر شده است شرکت پخش ویدیوی نت‌فلیکس (Netflix) را نگران کرد. این چالش برگرفته از فیلم سینمایی بردباکس (Bird Box) است که پست‌های آن با هشتگ #BirdBoxChallenge در توییتر و اینستاگرام دیده می‌شوند و کار برخی از افراد شرکت‌کننده در آن را به بیمارستان کشانده است.

فیلم سینمایی بردباکس فیلمی در ژانر وحشت به حساب می‌آید و از فیلم‌های محبوب اخیر این شبکه است.

در این فیلم، ساندرا بولاک، که نقش اول و بازیگر نقش مادر است، باید فرزندان خود را از موجوداتی ناشناخته حفاظت کند و آن‌ها را از طریق رودخانه به جایی دور از دسترس این موجودات برساند؛ هیولاهایی که تقریبا همه با دیدنشان دست به خودکشی می‌زنند. همه افرادی که جان سالم به در برده‌اند برای نجات خود در تمامی لحظاتی که در فضای باز قرار دارند با چشمانی بسته دیده می‌شوند؛ همین مساله علت اصلی بسته بودن چشمان بازیگران در طول فیلم است.

اما مدت کوتاهی پس از انتشار این فیلم در نت‌فلیکس، چالش یاد‌شده برای این شرکت و مشتریان آن مشکل‌ساز شد. عده‌ای از افراد شرکت‌کننده دچار ضرب و جرح شده و راهی بیمارستان شده‌اند. در برخی ویدیوهای منتشر‌شده از این چالش، دیده می‌شود که افراد با چشم‌های بسته اقدام به انجام کارهایی می‌کنند که بازیگران فیلم انجام داده‌اند.

نمونه‌ای که در توییتر منتشر شده است و بی‌احتیاطی پدر به کودک صدمه می‌زند:

روز دوم ژانویه 2019، حساب رسمی نت‌فلیکس در توییتی با اشاره به این‌که نمی‌داند این چالش از کجا شروع شده استاخطار داد: «لطفا با شرکت در چالش بردباکس به خود آسیب نزنید.»

منبع: ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها