کد خبر: 258572
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بیان کرد:

افزایش تعداد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر/ بیشتر مواد فروشان در رده سنی 15-30 سال

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه 45 درصد دستگیرشدگان بین 15 الی 30 سال سن داشتند، گفت: تعداد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر طی 10 ماهه سال‌جاری در استان، تاکنون2231 نفر بوده که در این میان 1295  معتاد مرد با 45 درصد افزایش و در بخش زنان نیز 2 درصد افزایش را شاهد هستیم.

افزایش تعداد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر/ بیشتر مواد فروشان در رده سنی 15-30 سال
کد خبر: 258572
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جعفر کردلو جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارره با موادمخدر استان زنجان، به آمار دستگیرشدگان در حوزه موادمخدر اشاره کرد و افزود: تعداد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر طی 10 ماهه سال‌جاری در استان، تاکنون2231 نفر بوده که در این میان 1295 معتاد مرد با 45 درصد افزایش و در بخش زنان نیز 2 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه 45 درصد دستگیرشدگان بین 15 الی 30 سال سن داشتند، اظهار کرد: 38 درصد از این افراد را اشخاص 35 تا 45 سال تشکیل داده‌اند و 15 درصد از افراد دستگیر شده نیز در رده سنی 50 الی 60 سال و 2 درصد نیز بالای 60 سال داشتند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امسال 2176 نفر از دستگیرشدگان مرد و 55 نفر نیز زن بودند، گفت: در مجموع شاهد دستگیری 2231 نفر با 7درصد افزایش طی 10ماهه امسال‌ در استان زنجان در بخش موادمخدر بودیم.

کردلو یادآور شد: 46 درصد دستگیرشدگان موادمخدر در 10 ماهه سال‌جاری در مقطع متوسطه، 29 درصد مقطع ابتدایی، 17 درصد دارنده مدرک دیپلم، 6 درصد بی‌سواد و 2 درصد نیز دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها کمپ ترک اعتیاد با عنوان "نوای آرامش" با ظرفیت 190 نفر در استان مشغول فعالیت است، گفت: این کمپ جهت تعیین هزینه‌های خود تعدادی از متقاضیان را به عنوان خودمعرف می‌پذیرد و بخش دیگر را از طریق پرونده‌های سیستم قضایی پذیرش می‌کند، متاسفانه این مرکز توان و ظرفیت لازم را جهت اجرای طرح‌های مختلف در نقاط آلوده ندارد و با کمبود اعتبار مواجه است.

در ادامه این جلسه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز اظهار کرد: کشفیات موادمخدر در سطح کشور و آمار کاهشی در همه استان‌ها قابل بررسی است که یکی از دلایل آن را می‌توان اراضی زیرکشت و تولیدات کشورهای هم‌جوار، از جمله افغانستان نام برد.

عبدالرضا شهبازی افزود: تولید در سال 2018 رو به کاهش است، لذا دستگاه‌هایی که در راستای مقابله با موادمخدر فعالیت می‌کنند باید درصد کشفیات خودشان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال‌ مقرر شده در همه استان‌ها و در بخش جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام به درمان صورت گیرد، در حال حاضر 245 معتاد متجاهر در استان وجود دارد.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها