کد خبر: 258906
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کی‌روش باید از ورود به حواشی دوری کند/ طارمی نباید آن شادی بعد از گل را انجام می‌داد/ بازی با یمن بازی تدارکاتی خوبی بود

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد بازی تیم ملی و حواشی به وجود آمده بعد از بازی با یمن گفت: همه ما و بیش از همه کادر فنی و شخص کارلوس کی‌روش باید تلاش کنیم تا تیم ملی از حواشی دور نگه داشته شود.

کی‌روش باید از ورود به حواشی دوری کند/ طارمی نباید آن شادی بعد از گل را انجام می‌داد/ بازی با یمن بازی تدارکاتی خوبی بود
کد خبر: 258906
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن: تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا، یمن را با نتیجه 5-0 شکست داد و نشان داد یکی از شانس‌های جدی قهرمانی است.

گل‌های تیم ملی را مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس و اشکان دژاگه (که البته در سایت رسمی این مسابقات گل به خودی دروازه‌بان یمن ثبت شد) به ثمر رساندند. سیستم تیم ملی بر عکس بازی‌های قبل، هجومی و روان بود و با نظم و هماهنگی بازیکن‌ها، باعث شد تا بازی زیبایی را از تیم ملی شاهد باشیم. با وجود این بازی خوب حواشی پیش آمده باعث تلخ شدن کام مردم شد. یکی از این حواشی شادی گل مهدی طارمی بود، او پس از گلی که به ثمر رساند عدد شش را نشان داد، عددی که معروف به کری بین هواداران پرسپولیس و استقلال است. البته او بعد از بازی اعلام کرد که عدد 6 شماره پیراهن عزت اللهی است و به دلیل حمایت از هم تیمی‌اش اینکار را کرده است. با وجود توضیح مهدی طارمی، درگیری بین هواداران استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی بالا گرفت.

مسئله بعدی مصاحبه جنجالی کارلوس کی‌روش در مورد برانکو بود. کی‌روش در خصوص اظهار نظر برانکو مبنی بر اینکه تیم ملی چرا نتواند عراق را شکست بدهد گفت: «الان باید مسائل را به مسائل خانگی تغییر بدهیم. قبل از اینکه حرفی در این مورد بزنم باید دوباره به بازیکنانم تبریک بگویم و از سرمربی یمن هم تشکر کنم. از هواداران ایران و یمن ممنون هستم. در مورد این آقا باید بگویم همه او را می شناسیم! او فردی است که همیشه می‌گفت فوتبال ایران سیرک است!»

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در مورد بازی تیم ملی و حواشی به وجود آمده به اعتمادآنلاین گفت: همه ما و بیش از همه کادر فنی و شخص کارلوس کی‌روش باید تلاش کنند تیم را از حواشی دور نگه دارند.

وی در مورد مصاحبه جنجالی کی‌روش بعد از بازی مقابل یمن گفت: اگر تیم ملی ایران می‌خواهد قهرمان آسیا شود نقش اول را کادر فنی باید ایفا کند و نگذارد تیم وارد حاشیه شود. این حاشیه‌ها به تیم لطمه می‌زند. رسانه‌ها، کارشناس‌ها و همه مردم از تیم ملی حمایت می‌کنند، آقای کی‌روش مربی حرفه‌ای است و خود او نباید اجازه دهد حواشی وارد تیم ملی شود.

پیشکسوت فوتبال ایران با خاطرنشان کردن این مسئله که خود کی‌روش قبل از جام ملت‌ها از همه درخواست کرده بود کدورت‌ها را کنار بگذارند و حامی تیم ملی باشند گفت: من از این موضوع تعجب می‌کنم که مربی در این سطح خودش را وارد مسائل حاشیه ای می‌کند. با توجه به اینکه ما در حال حاضر شرایط بسیار خوبی داریم، ما جام جهانی را پشت سر گذاشتیم و حالا بازیکنانمان بسیار هماهنگ هستند، حیف است که در چنین شرایطی تنش ایجاد شود. در شرایطی که همه از تیم ملی حمایت می‌کنند نباید اجازه بدهیم که تیم وارد حاشیه شود. تیم ملی مال همه مردم ایران است، چنین مسائلی در نهایت دودش به چشم تیم ملی خواهد رفت.

او در ادامه در ارتباط با شادی پس از گل مهدی طارمی گفت: طارمی بعد از بازی اعلام کرد که عدد 6 را به دلیل حمایت از سعید عزت اللهی که به دلیل مصدومیت موفق به همراهی تیم ملی نشد نشان داده است. ولی به نظر من می‌توانست اینکار انجام نگیرد تا تیم ملی دچار حاشیه نشود. البته حرف اول و آخر را سر مربی تیم ملی می‌زند. کی‌روش باید از حاشیه دور بماند و این را به بازیکنان و کادر فنی انتقال دهد. او می‌تواند به راحتی با دو سه مصاحبه حواشی را از تیم ملی دور کند و اختلافات با مربیان لیگ را پایان دهد.

محمود کلهر در پاسخ به این سوال که نقش فدراسیون در این زمینه چیست خاطر نشان کرد: آقای تاج مطمئنا از تمام مسائل آگاه است و می‌تواند این تعامل را با کادر فنی تیم ملی داشته باشد و مانع ورود حاشیه به تیم ملی شود. او می‌تواند با مربی تیم ملی صحبت کند و کاری کند که وفاق ملی ایجاد شود.

او در پایان با اشاره به بازی شب گذشته تیم ملی با یمن گفت: بازی با یمن بازی تدارکاتی خوبی بود. یمن در ده دقیقه اول خوب بازی کرد اما پس از خوردن گل اول شیرازه این تیم از هم پاشید. این نوید روزهای خوب را برای تیم ملی می‌دهد.کی‌روش روش بازیش را تغییر داد و همه عناصر تهاجمی را در تیم قرار داد و ما شاهد یک بازی تهاجمی و زیبا بودیم. ما برای قهرمانی هیچ چیز کم نداریم و اگر خودمان اشتباه نکنیم و همین روند را ادامه دهیم نود درصد شانس قهرمانی در آسیا را داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها