کد خبر: 258927
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

رییس کل گمرک:

مصوبه ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک 4 ماه اعتبار دارد

رییس کل گمرک با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای ترخیص 13 هزار خودروی مانده در گمرک،گفت:این مصوبه چهار ماه اعتبار داردو خودروهایی که تا تاریخ تصویب این مصوبه، وارد کشور شده باشد، مشمول هستند.

مصوبه ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک 4 ماه اعتبار دارد
کد خبر: 258927
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی میراشرفی در حاشیه نشست مدیران وزارت اقتصاد و دارایی با مجمع کارآفرینان در جمع خبرنگاران با اشاره به ترخیص خودروهای موجود در گمرک گفت: بعد از ممنوعیت واردات خودروهای لوکس بیش از 12 تا 13 هزار نفر به نحوی پیش‌ ثبت‌نام داشتند که ناچار باید این خودروها باید تحویل مشتری می‌شد.

وی افزود: از سوی دیگر گمرک باید 4200 میلیارد تومان درآمد گمرکی کسب می‌کرد که مجموع این دلایل موجب شد تا ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک عملیاتی شود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: این خودروهای ترخیص شده تا تاریخ ابلاغ مصوبه در اماکن گمرکی و ویژه انبار شده‌اند و تنها با ثبت سفارش جدید قابلیت ترخیص دارند.

به گفته میر اشرفی این مصوبه چهار ماه اعتبار دارد به شرط این‌که تا تاریخ تصویب این مصوبه خودرو به کشور وارد شده باشد.

رئیس کل گمرک در مورد نوع خودروهایی که می‌توانند از گمرک خارج شوند، اظهار داشت: خودروهایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش شده باشند نباید بالای 2500 سی سی قدرت داشته باشند. همچنین متناسب با قیمت بالای 40 هزار دلار خودروها افزایش پرداخت سود بازرگانی هم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که در 9 ماه اخیر 32 میلیارد دلار کالا از گمرکات ترخیص شده است، گفت: در همین مدت 33 میلیارد دلار هم صادرات داشته‌ایم، با این حال تحریم‌ها باعث شده ماندگاری کالا در گمرک از 20 روز به 30 تا 40 روز به طور میانگین افزایش پیدا کند.

میراشرفی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد عدم ترخیص کالا بعد از 13 آبان‌ماه، تصریح کرد: از 13 آبان‌ماه تا اوایل دی‌ماه شش میلیارد دلار کالا از گمرک ترخیص شده است که این کالاها از کالاهای اساسی و مواد اولیه تا ماشین‌آلات خط تولید را شامل می‌شود.

رییس کل گمرک کشور با بیان این‌که کالاهایی که پرداخت ارزی آنها هم انجام نشده باشد تا 80 درصد از آنها ترخیص می‌شود، گفت این مساله به خاطر احتیاط برای به مشکل نخوردن خط تولید است. کالاهایی که صادراتشان به مناطق آزاد فراهم شده است مشمول بحث مواد اولیه و ماشین‌آلات موثر در خط تولید است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها