کد خبر: 259072
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۷

از دیدار حناچی با شهرداران پیشین تهران تا منشأ تعیین مهریه بالا در کشور

منشأ بالای مهریه، دیدار حناچی با شهرداران پیشین تهران، تعداد زندانیان ایران و... از مهم‌ترین خبرهای اجتماعی 18 دی‌ماه است.

از دیدار حناچی با شهرداران پیشین تهران تا منشأ تعیین مهریه بالا در کشور
کد خبر: 259072
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منشا مهریه بالا کاستی‌های حقوق زنان است؛ مرضیه محبی فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه مهریه بالا یکی از مشکلات این روزهای زوجین است گفت: عامل تعیین مهریه‌های بالا کاستی‌های حقوقی زنان است.

چالش‌های ترافیک و محیط‌زیست پیگیری شد؛ محمد توسلی نخستین شهردار تهران بعد از انقلاب درباره جلسه هم‌اندیشی امروز با پیروز حناچی شهردار تهران به اعتمادآنلاین گفت: تا وقتی که مردم در ساختار شهری سهیم نشوند، بهترین مدیران هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات تدوین می‌شود؛ علی‌اکبر گرجی معاون پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس‌جمهوری گفت: پیرو جلسه مبسوطی که با فعالان، اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و کنشگران عرصه حقوق حیوانات برگزار شد تلاش خواهیم کرد طی مدت کوتاهی لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات را با همکاری صاحب‌نظران این عرصه تدوین کنیم.

70‌درصد زنان بالای 50 سال ایرانی پوکی استخوان دارند؛ پوکی استخوان بیماری پنهان و مرموزی است که امروزه در جوامع از جمله ایران شایع تر شده است به طوری که طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 70 درصد زنان و 50 درصد مردان بالای 50 سال ایرانی دچار این بیماری هستند.

تهران آمادگی مقابله با بحران ناشی از زلزله بزرگ را ندارد؛ پیروز حناچی با اشاره به اینکه تهران آمادگی مقابله با زلزله را ندارد به مشکلات مالی در شهرداری اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری باید هزینه های اضافه را کم کند. وضعیت امروز ما مانند آن پسر حاجی است که ورشکست شده، اما همچنان ولخرجی می کند.

ایران چه تعداد زندانی دارد؟؛ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: جمعیت کیفری کشور بیش از 240 هزار نفر است که سه درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش 2018 مجمع اقتصاد جهانی، ایران یکی از 10 کشور با بیشترین شکاف جنسیتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها