کد خبر: 259379
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۳:۵۸:۰۰
| |

محمود میرلوحی،‌ عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان:

اولویت اصلاح‌طلبان گزینه مستقل است/ آنقدر منعطف هستیم که با لاریجانی هم، همکاری کنیم/ وقتی گفته می‌‌شود وامدار حزبی نیستم یعنی می‌خواهم «زیگزاگی» بروم

محمود میرلوحی،‌ عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان با اشاره به تاثیر احزاب گفت: رئیس‌جمهور وقتی انتخاب شد بیان کرد که من وام‌دار هیچ حزبی نیستم. در حالی‌که در کشورهای دیگر اشخاص افتخار می‌کنند که عضو یک حزب هستند و زیر نظر آن حزب پیروز انتخابات شده‌اند. اینکه گفته شود وامدار حزب نیستم یعنی می‌خواهیم زیگزاگ برویم.

اولویت اصلاح‌طلبان گزینه مستقل است/ آنقدر منعطف هستیم که با لاریجانی هم، همکاری کنیم/ وقتی گفته می‌‌شود وامدار حزبی نیستم یعنی می‌خواهم «زیگزاگی» بروم
کد خبر: 259379
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی،‌ عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان و عضو شورای شهر تهران درباره پشت‌پرده انتخاب حناچی به‌عنوان شهردار تهران و صحبت‌های اخیر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور توضیح داد. برخی از مهمترین قسمت‌های این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

*محمود میرلوحی در این گفت‌وگو به تشریح علل اختلاف نظر در فراکسیون اتحاد ملت شورای شهر تهران در ماجرای انتخاب پیروز حناچی پرداخته است. به گفته این فعال اصلاح طلب یکی از دلایل حمایت فراکسیون متبوعش از شهرداری آخوندی، اعلام حمایت از وی در برابر موج تخریب‌ها رسانه‌ای بوده است.

*عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان درباره انتقاداتی که به نحوه بستن لیست امید مجلس در سال 94 از سوی اصلاح طلبان به شورای سیاست‌گذاری می‌شد، اذعان می‌کند که اصلاح طلبان در آن برهه زمانی به جز بستن لیست ائتلافی امکان اقدام دیگری را نداشت. وی در عین حال معتقد است که جریان اصلاحات در سال 94 عاقلانه عمل کرده است.

*وی با رد گمانه‌زنی‌هایی که درباره پارلمان اصلاحات و احتمال نقش‌آفرینی این نهاد در انتخابات سال آینده مجلس مطرح می‌شود، شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب را به عنوان نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس معرفی کرد.

*میرلوحی با انتقاد از عدم توجه به بحث تحزب در کشور بویژه در موضوع انتخابات معتقد است: متاسفانه شاهد هستیم که آقای رئیس‌جمهور وقتی انتخاب می‌شود می‌گوید من وام‌دار هیچ حزبی نیستم. در حالی که در کشورهای دیگر اشخاص افتخار می‌کنند که عضو یک حزب هستند و زیر نظر آن حزب پیروز انتخابات شده‌اند. اینکه گفته شود وامدار حزب نیستم یعنی می‌خواهیم زیگزاگ برویم.

*این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه حمایت از روحانی که چهره‌ای اصطلاحا اعتدالی به حساب می‌آید، آیا ممکن است که اصلاح‌طلبان در سال 1400 باز هم از چهره‌ای اعتدالی حمایت کنند؟ گفت: اولویت اصلاح‌طلبان این است که کاندیدای اختصاصی خود را داشته باشند.

*میرلوحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی که از عدم ائتلاف با اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 سخن گفته، تاکید می‌کند: آقای واعظی رابطه پیروزی آقای روحانی و کلمه "تکرار" را به خوبی می‌داند.

* ایده‌آل و مطلوب ما این است که از شخصی حمایت کنیم که تابلوی اصلاح طلبی را در دست دارد. اما اگر شرایط دیگری بود، دست روی دست نمی‌گذاریم و به اقتضای زمان و شرایط منعطف هستیم و این دایره را به گونه‌ای گسترش داده‌ایم که آقای لاریجانی که روزی در صداوسیما اختلاف نظرات زیادی با ما داشت، امروز با ما در یک جریان قرار دارد و با هم همکاری می‌کنیم. ملاحظه کردید که در انتخابات سال 94 نیز برای پیروزی ایشان در قم تلاش‌هایی از سوی اصلاح طلبان صورت گرفت. البته آقای لاریجانی گفتند رای من برای خودم است اما خود او نیز می‌داند که رای او برای چه کسانی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها