کد خبر: 259896
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

سیستان و بلوچستان قطب تولید برق در کشور

معاون وزیر نیرو به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی و بادی اشاره کرد و عنوان داشت: استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید برق در کشور تبدیل خواهد شد.

سیستان و بلوچستان قطب تولید برق در کشور
کد خبر: 259896
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید برق در کشور تبدیل خواهد شد، گفت: نیروگاه 50 مگاواتی میل نادر نقطه شروع و زیرساختی است که امیدواریم بتوانیم اولین برق را در سال 98 به شبکه بدهیم.

وی عنوان کرد: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت بهره‌برداری تا حدود 1000 مگاوات برق خواهد داشت.

حائری به نقل از وزیر نیرو عنوان کرد: سالانه ظرفیت انرژی های بادی و خورشیدی را به دو برابر خواهیم رساند.

وی افزود: در انتهای سال 95 ظرفیت برق 250 مگاوات بود که در پایان سال 96 به 500 مگاوات رسید و امسال تا پایان سال این ظرفیت به هزار مگاوات می رسد و این تولید انرژی تا پایان سال 98 بر دو هزار مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول تبدیل کردن منطقه به قطب تولید برق را از دیگر برنامه‌های دولت در این استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی 1300 مگاوات است که در برنامه های بعدی دو نیروگاه 500 مگاواتی نیز یکی در بخش دولتی و دیگزی در بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

حائری افزود: افزودن طرح گسترش نیروگاه بمپور با اضافه کردن واحد 160 مگاواتی بخار و دو برابر کردن ظرفیت نصب شده نیروگاه چابهار با اضافه کردن 160 مگاوات از,دیگر برنامه های دولت تا پایان دولت دوازدهم است.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی و بادی اشاره کرد و عنوان داشت: استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید برق در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به همسایه بودن و داشتن مرزهای خاکی با دو کشور پاکستان و افغانستان امیدواریم بتوانیم تبادل انرژی بسیار خوبی با این دو کشور داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها