کد خبر: 260111
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

عبدالکریم حسین‌زاده، عضو فراکسیون امید در مجلس:

با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرح موضوعاتی مثل فتنه 98 را موجب اضطراب آلود کردن و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور دانست و گفت: با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد.

با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد
کد خبر: 260111
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالکریم حسین‌زاده با بیان این‌که «با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد»، گفت: من این را فقط یک نگاه سیاست‌زده نسبت به انتخابات و سال 98 برای کنار زدن رقبای سیاسی به هر طریق می‌دانم و به کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند توصیه می‌کنم برای انتخابات آینده رقابت کنند، برنامه داشته باشند و سیاست خود را به صورت علمی نقد کنند چرا که این امر باعث اصلاح روندهای مدیریت سیاسی و کلان کشور می شود و غیر از این هر چه باشد کشور ضرر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه «باید سرمایه گذاری روی اشتراکات را اصل قرار دهیم»، اضافه کرد: در شرایطی که خشم اجتماعی، ناامیدی، بی‌اعتمادی و طراحی کشورهای دیگر علیه خود را شاهد هستیم، نزدیک تر شدن، هم دل شدن و کنار گذاشتن هر چه باعث تقابل و شکاف می شود، به نفع ماست. اگر واقعاً دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موضوع خاصی را رصد کرده‌اند، باید در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس و در جلسات سایر قوا به آن پرداخته شود و برای آن چاره اندیشی شود تا از بروز هرگونه مسئله احتمالی برای کشور پیشگیری کنیم اما موضوع این است که ما تا به این لحظه چیزی در این باره نشنیده‌ایم و اطلاع خاصی در این زمینه نداریم.

حسین زاده با ابراز تاسف از اینکه «برخی در اظهاراتشان مکررا از رهبری هزینه می‌کنند»، یادآور شد: من تا امروز نشنیدم که رهبری چنین صحبتی کرده باشند. در اینکه خیلی از کشورها برای ما برنامه‌ریزی دارند و منافع خودشان را در اولویت قرار می‌دهند و نسبت به ما بی تفاوت نیستند شکی نیست، ما در همه سنوات چنین موضوعی را تجربه کردیم اما اینکه بر این مبنا بگوییم قرار است در سال 98 اتفاقی بیفتد موضوع منطقی به نظر نمی‌رسد. ما باید یک جایی بین صحبت های رهبری و سوء استفاده از آن مرزی قائل شویم.

وی با بیان اینکه «نباید فضای کشور را با طرح این گونه مسائل مسموم کنیم»، تصریح کرد: طبیعتاً جناح های سیاسی با هم رقابت می‌کنند و بهتر است محل معامله این رقابت‌ها، منافع ملی نباشد. به دست آوردن مجلس و ریاست جمهوری موضوع مهمی است اما باید ببینیم این کار به چه قیمتی انجام می‌شود؟ آیا قیمت آن مسموم کردن فضای کشور، استرس‌زا کردن آن و سلب امنیت و برهم زدن وفاق و امنیت ملی است؟ قطعاً چندین مجلس و ریاست جمهوری هم ارزش این را ندارد که بخواهیم با چنین ترفندی به آن دست پیدا کنیم.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس، طرح موضوعاتی مثل فتنه 98 را موجب اضطراب آلود کردن و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور دانست و یادآور شد: همیشه مسائلی وجود داشته اما نهایتا فضا مدیریت شده و انتخابات ها برگزار شدند. این عقلانی است که همه ما باری از مسئولیت را به دوش بگیریم و مخاطرات را از کشور دور کنیم اما غیر از این هر چه باشد یک فضای سیاسی است که می‌خواهد امر سیاسی انتخابات را که باید در آن رقابت وجود داشته باشد بر هم بزند و آن را تبدیل به تقابل کند و نهایتا آنچه در این تقابل آسیب می بیند منافع و امنیت ملی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها