کد خبر: 260591
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

مقاله‌ای جدید از امانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس و متفکر آمریکایی درباره رییس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپِ ناامید یا ترامپی که می‌خواهد مهم باشد؟

امانوئل والرشتاین، جامعه‌شناس و متفکر بزرگ قرن 21 است. کتاب معروف او «نظریه نظام جهانی» است که به نُه زبان زنده دنیا برگردانده شده است. او در ابتدای سال 2019، این یادداشت کوتاه که تفسیر جالبی از شخصیت و عملکرد دونالد ترامپ است را ارائه می‌دهد.

دونالد ترامپِ ناامید یا ترامپی که می‌خواهد مهم باشد؟
کد خبر: 260591
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مینا جزایری - دونالد ترامپ همه‌ مهارت‌‌های لفاظانه‌ خود را به کار بسته تا اذهان همه را بر خود و تنها بر خودش متمرکز کند. ترامپ به سختی در حال تلاش کردن است زیرا به نحو فزاینده‌ای برای اکثر سیاستمداران و چهره‌های عمومی، در ایالات متحده و دیگر مناطق، روشن است که او به نحو مستمر در حال از دست دادن میدان است. سیاستمدارانِ بیشتر و بیشتری در حال نادیده گرفتن تقاضاهایش هستند. این امر بیشتر از همه برای خود دونالد ترامپ روشن است.

بنابراین او رفتارهایی آزارنده در قبال همه در پیش می گیرد، صرفاً به این منظور که از فراهم آوردن رأی‌ها برای اموری که آقای ترامپ را از مرکز بازی جهانی کنار می‌گذارد جلوگیری کند.

او دولت ایالات متحده، یا حداقل آن بخش‌هایی را که هنوز پس از گذشت چند ماه حیاتی نو نیافته‌اند را به تعطیلی کشانده است. علیرغم ناامیدی تقریباً تمامی بازیگران سیاسی دیگر، ترامپ گفته است که به انجام این کار مفتخر است. او ادعا می‌کند تا زمانی که مقدار گزافی پول برای ساختن دیوار مورد علاقه‌اش به رأی گذاشته نشود کوتاه نخواهد آمد. این پول به رأی گذاشته نخواهد شد.

پرسش من این است، چرا ترامپ دست به چنین کاری می‌زند؟ پاسخ آنقدر ساده است که ندانستن آن بلاهت می‌طلبد. او این کار را انجام می‌دهد زیرا کار دیگری نیست که بتواند به واسطه انجام دادنش به ادعای خود مبنی بر مهم بودن خودش اعتبار ببخشد.

او به صورتی کاملاً محرمانه برای ملاقات با نیروهای آمریکایی به عراق پرواز کرده است. ترامپ می‌گوید که در حال بیرون کشیدن نیروهای ایالات متحده به طور کامل از سوریه و تا حدودی از افغانستان است. ما بایستی ببینیم که آیا واقعاً او این کار را انجام می‌دهد. یا اینکه، همانند سه رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، زیر قولش می‌زند.

اما در حال حاضر مساله این نیست. در حال حاضر او پافشاری می‌کند که خودش مهم است. برای اینکه مطمئن باشد که هنوز رئیس‌جمهور ایالات متحده است. او اختیارات معینی دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این دقیقاً همان چیزی است که همه مردم دنیا را می‌ترساند.

بنابراین او به جهان معامله‌ای پیشنهاد می‌کند: «بگویید ترامپ مهم است حتی اگر به آن اعتقاد ندارید و من یک بار دیگر عقب‌نشینی می‌کنم.» ملاحظه می‌کنید که در حقیقت این چه بازی بیهوده‌ای است. اما برای دونالد ترامپ مهم نیست، او تنها می‌خواهد مطمئن شود که در 2020 دوباره انتخاب خواهد شد.

هورا به افتخار این بازی خطرناک!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها