کد خبر: 260740
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

رئیس شورای شهر یزد:

قرار هم نیست دهانم را ببندم؛ حکم را اجرا کنید

اگر کسی به شخصی بگوید افراطی، اتهام و نشر اکاذیب و توهین و منجر به شلاق می شود ولی آن مسائل که از صدا و سیما پخش می شود باید منع تعقیب بخورد!

قرار هم نیست دهانم را ببندم؛ حکم را اجرا کنید
کد خبر: 260740
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس شورای شهر یزد با اشاره به محکومیتش در دادگاه به شلاق و جزای نقدی، گفت: خواهش خود من این است که این حکم اجرا شود و آماده بیشتر از اینها هم بوده ام و هستم. نمی خواهم که برای یک سال هم تعلیق شود؛ چون بعد از یک سال کِبَر سن من بیشتر می شود و قرار هم نیست دهانم را ببندم.

غلامعلی سفید در خصوص حکم محکومیت خود اظهار داشت: یکی از کاندیداهای شورای شهر به نام آقای باقری بعد از اینکه فقهای شورای نگهبان نظر دادند که اقلیت ها نمی توانند در شهرهایی که جمعیتشان اکثریت نیست عضو شورا باشند، به دیوان عدالت شکایت کرد و حکم تعلیق عضویت آقای نیکنام را گرفت. تقریبا یک سال این قضیه طول کشید تا اینکه با تدبیر مسئولین این مسأله حل شد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: من در یکی از سخنرانی ها گفته بودم این آقای باقری افراطی است و شکایت کرده و موضوع به اینجا کشیده شده است. ایشان از من شکایت کردند که به شخص ایشان توهین شده و نشر اکاذیب کرده ام و اتهام زده ام. دادگاه اینها را وارد دانست و به شعبه ارجاع داد و آنجا من به 37 ضربه شلاق و یک میلیون ریال وجه نقد محکوم شدم. البته این حکم بدوی است و جای اعتراض هست. بعد به خاطر اینکه من کِبر سن دارم و دلایل دیگر این حکم را یک سال تعلیق کردند.

وی اظهار داشت: حرف من این است که تقریبا همزمان با آن حکم دیگری در تهران صادر شد. موضوع آن حکم این بود که شبکه یک صدا و سیما در برنامه ای به نام پایش عکس من را روی صفحه تلویزیون انداخت و نوشت مدیرعامل مؤسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه(ع)، غلامعلی سفید، بالای سمت راست تصویر عکس یک نفر را انداخته بود که از چهارمحال و بختیاری تلفنی صحبت می کرد و می گفت در سرپل ذهاب برای مؤسسه خیریه با مدیرعاملی من کارکرده و این مؤسسه پول او را نداده و الآن تعدادی کارگر بیکار شده اند و شرکت او نیز منحل شده است.

سفید تأکید کرد: من دیدم در کل این داستان ساختگی حتی یک جمله درست هم نیست. یعنی من هیچ گاه پیمانکار نداشته ام، هیچ گاه سرپل ذهاب حضور نداشته ام، این بنده خدا را نمی شناختم و گفتم حتی یک گزاره درست از سر تا پای این انشایی که نوشتند و داستانی که ساختند وجود ندارد. وکیل گرفتم و شکایت کردم. حدود یک هفته قبل از اینکه حکم من صادر شود آن دادگاه حکم منع تعقیب صادر کرد. توضیح داده بود که در جمهوری اسلامی آنقدر آزادی هست که برای بررسی مشکلات کار این مسائل مطرح شود.

وی اظهار داشت: اینکه این آدم را پیدا کنند و بگویند دروغ بساز و اینکه با صدا و سیما ارتباط پیدا کند و آن را پخش کند و بعد دادگاه هم چنین حکمی دهد، به نظر من دستی در کار بوده است؛ و الا کسی نمی تواند این قدر دروغ بسازد و بعد این دروغ را پخش کند و بعد هم حکم منع تعقیب بگیرد. البته آن حکم هم بدوی است؛ که داریم پیگیری می کنیم.

رئیس شورای شهر یزد گفت: من در رابطه با حکمی که برای خودم صادر کردند گفتم که حداقل قاضی اینجا دقیق بود و با رسیدگی کامل من را به 37 ضربه شلاق محکوم کرد. ولی متأسفانه آن قاضی دقت لازم را نداشت و حکم منع تعقیب داد. گفتم خوشحالم که در یزد حداقل وسواس وجود دارد و مسائل پیگیری می شود.

وی تأکید کرد: خواهش خود من این است که این حکم اجرا شود و آماده بیشتر از اینها هم بوده ام و هستم. نمی خواهم که برای یک سال هم تعلیق شود؛ چون بعد از یک سال کِبر سن من بیشتر می شود و قرار هم نیست دهانم را ببندم. لذا نمی دانم وکیلم چه کاری انجام دهد ولی خواهش من این است که این حکم را اجرا کنند و تعلیق هم نکنند تا به سزای عملم برسم.

سفید افزود: شخصی که از من شکایت کرده، در نماز جمعه یک هفته نامه تهیه می کند و به شخصیت های نظام از جمله مرحوم آیت الله هاشمی، آقای خاتمی، آقای روحانی و حتی فرزندان امام بدگویی می کند، اسم روی افراد می گذارد و قیافه آنها را بد می کشد و هر کاری بخواهد انجام می دهد. کسی به او چیزی نمی گوید که چرا این کارهای افراطی را انجام می دهی. ایشان کسی است که زمان مرحوم شیخ محمدعلی صدوقی طومار نامه تهیه می کرد که امام جمعه باید کنار برود و از مردم امضا جمع می کرد که ایشان را از امامت جمعه خلع کنند. در قضیه سپنتا هم این مشکلات را به وجود آورد و شکایت کرد و کشور را دچار یک چالش کرد.

وی ادامه داد: افراطی در کل دنیا هم مطرح است و با این نام بر سر کار می آیند و حکومت می کنند. اگر کسی به شخصی بگوید که افراطی است، اتهام و نشر اکاذیب و توهین و منجر به شلاق می شود ولی آن مسائل که از صدا و سیما پخش می شود باید منع تعقیب بخورد. من حرفی ندارم و ان شاء الله مردم قضاوت می کنند و متوجه می شوند که مسائل چقدر عادلانه پیش می رود.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها