کد خبر: 261095
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

مجازات فریب در ازدواج چیست؟

زن و شوهری مدت 5 سال است که دارای زندگی اشتراکی هستند و زوج درحین ازدواج خود را مجرد معرفی و در ایام زندگی زوجه مساعدت‌های مالی به نامبرده کرده، حال متوجه شده که زوج قبلاً دارای همسر بوده و متارکه کرده و با شناسنامه سفید با وی به‌عنوان مجرد ازدواج کرده است آیا می توان از او شکایت کرد و درخواست طلاق داشت؟

مجازات فریب در ازدواج چیست؟
کد خبر: 261095
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: زن و شوهری مدت 5 سال است که دارای زندگی اشتراکی هستند و زوج درحین ازدواج خود را مجرد معرفی و در ایام زندگی زوجه مساعدت‌های مالی به نامبرده کرده، حال متوجه شده که زوج قبلاً دارای همسر بوده و متارکه کرده و با شناسنامه سفید با وی به‌عنوان مجرد ازدواج کرده است آیا می توان از او شکایت کرد و درخواست طلاق داشت؟

پاسخ: اگر زوج سابقاً ازدواج کرده باشد ولی به استناد شناسنامه جدید که مشخصات همسر سابقش در آن منعکس نشده خود را مجرد معرفی و ازدواج کند، عمل او مصداق فریب در ازدواج است و مجازاتش مطابق ماده 647 قانون مجازات اسلامی تعزیرات مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال‌محکوم می‌شود.

لازم به ذکر است قانون برای شخص فریب‌خورده در ازدواج نیز علاوه بر شکایت کیفری مقرر در قانون مجازات اسلامی امکان فسخ نکاح را پیش بینی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها