کد خبر: 261733
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

بازیگر سریال «مینو»:

سانسورهای مسئولان دلیل عدم موفقیت یک سریال است

عباس غزالی بازیگر سریال «مینو» عنوان کرد: ممیزی‌ها و سانسورهایی که مسئولان صدا وسیما برای یک سریال به کار می گیرند جزو مهم ترین دلایلی است که باعث می شود یک سریال نتواند موفق باشد، این مشکل باید حل شود.

سانسورهای مسئولان دلیل عدم موفقیت یک سریال است
کد خبر: 261733
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس غزالی بازیگر نقش «رضا» در سریال مینو با اشاره به اینکه یکی از دلایل موفقیت این سریال داستان فیلمنامه این کار بوده است، گفت: من اعتقاد دارم اصولا مخاطب ایرانی داستان ریشه‌دار و بازی خوب را دوست دارد و کارگردانی خوب را می فهمد و اگر ما خوراک خوبی به این مخاطبان بدهیم آنها تلویزیون خودمان را کنار نگذاشته و مخاطب شبکه‌های ماهواره ای نخواهند شد.


وی افزود: سریال مینو به خاطر داستانی که داشت مورد توجه مردم قرار گرفت و توانست موفق باشد.

صداوسیما در چند سال اخیر کار ارزنده ای نساخت


غزالی با تاکید بر اینکه فیلم‌نامه مینو یکی از دلایلی بود که باعث شد بازی در سریال مینو را قبول کند، اظهار داشت: مدت ها بود که فیلم نامه‌هایی که برایم ارسال می شد را می خواندم ولی کاری به دلم نمی نشست تا در آن بازی کنم اما زمانی که فیلمنامه مینو را خواندم با آن ارتباط گرفتم.


وی افزود: با خودم گفتم اگر این داستان توانست نظر من را به خود جلب کند پس می‌تواند نظر مخاطبان را نیز به خود جلب کند.


وی همچنین عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که این روزها مخاطبان سیما با آن درگیر هستند قوی نبودن فیلمنامه است، اگر یک داستان گیرا و جذاب نباشد هر چقدر بازیگر و کارگردان وقت و انرژی بگذارند نمی توانند مخاطب را راضی کنند.


غزالی افزود: در اصل اگر صدا و سیما می خواهد سریال هایش پر مخاطب باشد باید اجازه ساخت به فیلم نامه‌های سطحی که داستان خوبی ندارند را ندهد همچنین مسئولان و سریال سازان باید برای شان مخاطبان ارزش قائل باشند.


این بازیگر گفت: در چند سال اخیر صدا وسیما سریال‌های ارزنده تولید و پخش نکرده است، این موضوع را هم من به عنوان یک بازیگر می دانم و هم یک مخاطب که تخصصی در زمینه بازیگری و کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی ندارد، می داند.


غزالی افزود: باید قبول کرد که مخاطبان صدا و سیما کار بد را از کار خوب تشخیص می دهند و زمانی که متوجه شوند برای یک سریال وقت و انرژی گذاشته نشده است خیلی زود تصمیم می گیرند که بیننده سریال های خارجی باشند.


وی گفت:اگر مسئولان به مخاطبان خود احترام بگذارند و سریالی قوی بسازند و به روی آنتن ببرند حتما مخاطبان متوجه این وقت و انرژی گذاشتن می شوند و از سریال تولیدشده استقبال می کنند.

مسئولان باید برای مخاطب سریال ارزش قائل شوند


این بازیگر همچنین با مورد انتقاد قراردادن افزایش کمی و کاهش سطح کیفیت سریال ها گفت: این روزها صداوسیما سعی دارد سریال سازی را بیشتر کند اما باید به این موضوع دقت کند که کیفیت مهم تر از کمیت است.


وی گفت: نیازی نیست ده ها سریال سطح پایین ساخت آن هم فقط برای پر کردن آنتن شبکه ها بلکه بهتر است چندین سریال فاخر تولید کرد که سالها در یاد مخاطب بماند.


این بازیگر جوان ممیزی ها و سانسورهای زیاد را جزو مواردی دانست که به سریال سازی در صدا و سیما آسیب می زند و گفت: به نظر من ممیزی ها و سانسورها یکی از دلایل مهمی است که باعث می شود یک سریال نتواند موفق باشد.


وی افزود: سریال سازی خیلی می تواند موفق تر عمل کند اگر صدا و سیما به گروه سریال سازی اعتماد کند مطمئنا سریال سازها خط قرمزها را می دانند و چارچوب ها را می شناسند.


غزالی با اشاره به اینکه مخاطب صدا و سیما همه مردمانی هستند که در این جامعه زندگی می کنند، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مخاطب می خواهد در سریال واقعیت جامعه اش را هم ببیند، اگر متوجه شود که داستان سریال از واقعیت به دور است از رسانه صدا و سیما فاصله خواهد گرفت.


بازیگر جوان سریال مینو عدم استفاده از افراد حرفه ای را نیز یکی دیگر از ضعف های صدا و سیما در عرصه سریال سازی دانست و افزود: کار را باید به فرد کاربلد و حرفه ای سپرد کسی که تلویزیون و مخاطبانش را بشناسد، اینکه فلان فرد در جشنواره فیلم فجر سیمرغ گرفته است دلیل نمی شود که بتواند در ارتباط با مخاطب تلویزیون خوب قدم بردارد.


وی افزود: سریال سازی سخت و کاری بسیار حساس است باید در نظر داشت که بازیگری که در سینما فیلمی را پر مخاطب می کند شاید نتواند به موفقیت یک سریال کمک کند، باید سریال سازی را به افراد مطمئن سپرد، منظورمن کسانی هستند که برای تلویزیون ارزش قائل هستند و میدانند که قدر مخاطب تلویزیون ارزشمند است.

تولید فصل جدید یک سریال موفق مخاطب را جذب می کند


غزالی گفت: بارها دیده شده افراد حرفه ای در حیطه سریال سازی از همکاری با تلویزیون سرباز زده اند، یک ارتباط باید دوطرف باشد تا موفق شود، صدا وسیما باید برای تولید سریال خوب و پربیننده از فیلمنامه نویس و کارگردان و بازیگران خوب و حرفه ای دعوت به عمل بیاورد و تعامل خوبی با این افراد داشته باشد.

وی افزود: اگر امروز کارگردانی ترجیح می دهد برای تلویزیون کاری نسازد صد درصد به خاطر مشکلاتی بوده که پیش آمده و حل نشده است، صدا و سیما باید این ارتباط ها را احیا کند تا بتواند مخاطبان خود را افزایش دهد.


این هنرپیشه، کوتاه بودن داستان های سریال های ایرانی را مورد نقد قرار داد و گفت: 24 دی ماه آخرین قسمت از مجموعه مینو به روی آنتن رفت و من از چند روزپیش از پخش آخرین قسمت این سریال پیام هایی از مخاطبان دریافت کردم که از 27 قسمت بودن سریال گله‌مند بودند و می گفتند که تا آمده اند با شخصیت ها آشنا شوند سریال تمام شده است.


او دراین باره ادامه داد: وقتی یک سریال موفق است بهتر است مسئولان به فکر ساخت فصل بعدی آن به صورت حرفه ای تر باشند، مخاطبان سریال ایرانی علاقه خاصی به داستان دارند و اگر صدا و سیما بتواند داستان های جذاب را در چندین فصل تولید کند مخاطب را درگیر خود خواهد کرد.


وی افزود: بارها دیده شده است که مخاطبی که فصل اول یک سریال را دنبال کرده از فصل دوم آن هم استقبال کرده است البته باید بگویم همیشه فصل دوم باید گیراتر از فصل اول باشد، یکی از دلایل پر مخاطب بودن سریال های موفق دنیا داستان های بلند و دنباله دار آنها است.


غزالی در پایان نیز با اشاره به اینکه این روزها برخی مسئولان به جای اینکه برای مخاطب ارزش قائل باشند بیشتربه فکر منافع خود هستند گفت: اگر برای مخاطب ارزش قائل باشیم و فقط منافع خود را نبینیم مردم این صداقت را متوجه خواهند شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها