کد خبر: 261795
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از حواشی دیدار ایران و عراق؛

4 سال بعد از حذف دردناک

دیدار ایران و عراق بدون تردید یک بازی حساس است و نتیجه آن هم برای هواداران دو تیم مهم خواهد بود. حالا باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای در این بازی رقم خواهد خورد و کدام تیم به‌عنوان صدرنشین از گروهش صعود خواهد کرد.

4 سال بعد از حذف دردناک
کد خبر: 261795
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ایران - عراق، دیداری با چاشنی انتقام. چهار سال قبل شاگردان کی روش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در شهر کانبرا به مصاف عراق رفتند تا رؤیای یک ملت را برآورده کنند؛ اما داور استرالیایی همه آن رؤیاها را نقش بر آب کرد. بازیکنان ایران 4 سال صبر کردند تا بتوانند انتقام آن بازی تلخ را از عراق بگیرند. عراقی که در آن بازی به لطف ضربات پنالتی توانست تیم 10 نفره ایران را شکست دهد. عراق آن بازی را برد و درست بعدازآن برد بود که حس انتقام در دل بازیکنان ایران ریشه دواند و هرروز به قدرتش افزوده شد. وقتی امید ابراهیمی قبل از آغاز بازی‌های جام ملت‌ها در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که چهار سال است که برای دیدار با عراق لحظه‌شماری می‌کند می‌شد حدس زد که آن باخت چهار سال قبل چقدر برای بازیکنان ایران تلخ بوده است.

جام ملت‌ها آغاز شد و تیم ملی گام‌های نخستش را قوی و محکم برداشت تا ثابت کند اشتیاق زیادی برای قهرمانی در این جام دارد. اما همه می‌دانستند که مهم‌ترین بازی تیم ملی در دور گروهی دیدار با عراق است. سرمربی اسلوونیایی عراق درست قبل از اولین بازی تیمش در این جام برابر ویتنام اعلام کرد ایران نقطه‌ضعف‌های زیادی دارد و ما هم خوب می‌دانیم که چگونه به ایران ضربه بزنیم. صحبتی که آتش زیر خاکستر را شعله‌ور کرد. هواداران فوتبال ایران به این صحبت‌ها واکشن نشان دادند و در شبکه‌های اجتماعی سخن از انتقام گرفتن کردند. هرچند این مربی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که صحبت‌هایش به‌درستی منتشرنشده و آن حرف‌ها را درباره تیم ملی ایران نزده است. بازیکنان تیم ملی اما با زیرکی خاصی از این موضوع گذر کردند و کادر فنی تیم ملی هم در یک موضوع گیری درست اعلام کرد به بازی برابر ویتنام فکر می‌کنیم و فعلاً هیچ برنامه‌ای برای بازی با عراق نداریم.

بازیکنان عراقی سرخابی

بشار رسن و همام طارق دو بازیکن آشنای فوتبال عراق هستند. بازیکنانی که در ایران بازی می‌کنند و مهرهای تأثیرگذار تیم ملی عراق و سرخابی‌های پایتخت هستند. بازیکنانی که توانستند با صحبت‌هایشان کمی از حساسیت‌ها بکاهند. بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس در مصاحبه با یک سایت عراقی درباره این بازی گفته: «تیم ملی ایران در رده‌بندی فیفا اول آسیا است و آن‌ها کاندیدای قهرمانی هستند. بازی سختی خواهیم داشت. تیم ملی ایران تیم توانمندی است اما ما نیز تیم خوبی داریم.»

طارق همام در نشست خبری قبل از بازی با ایران هم گفته بود: «کاملاً آماده هستیم و به یاری خدا 3 امتیاز را می‌گیریم. امیدوارم بازیکنانمان در بازی با ایران موفق باشند.

او در ادامه هم گفته بود: «ایران و عراق هرکدام نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند و ما به‌خوبی از این موضوع مطلع هستیم و به‌طور کامل نقاط ضعف ایران را می‌شناسیم و فکر می‌کنم همه‌چیز فردا در زمین روشن می‌شود.»

همیشه پای برانکو درمیان است

دعوای کی روش و برانکو دیگر به بخشی جدانشدنی از فوتبال ایران تبدیل‌شده و این دو از هر فرصتی برای حمله کردن به یکدیگر استفاده می‌کنند. دوستی برانکو با سرمربی تیم ملی عراق موضوعی بود که حاشیه‌ساز شد. برانکو درست پیش از دیدار تیم ملی با یمن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که 20 سال است با مربی عراق دوست است. همین موضوع باعث شد تا کی روش دوباره به برانکو حمله کند و او را متهم به جانب‌داری از تیم ملی عراق کرد.

دیدار ایران و عراق بدون تردید یک بازی حساس است و نتیجه آن هم برای هواداران دو تیم مهم خواهد بود. حالا باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای در این بازی رقم خواهد خورد و کدام تیم به‌عنوان صدرنشین از گروهش صعود خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها