کد خبر: 261844
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

اعترافات سربسته یک روزنامه وابسته به ریاض

دست‌های خالی پمپئو و امید به نشست ورشو

روزنامه الشرق الاوسط در تحلیلی که به قلم عبدالرحمن الراشد نوشته شده به بررسی چالش فعلی پمپئو برای تشکیل پیمانی ضدایرانی پرداخت، این در حالی است که تقریبا تمامی شرکای واشنگتن حاضر به همراهی با آن در تحریم‌های ایران نشدند.

دست‌های خالی پمپئو و امید به نشست ورشو
کد خبر: 261844
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه عربستانی الشرق الاوسط با وجود ستایش از سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به منطقه از چالش‌های بزرگ واشنگتن برای متحد کردن جهان علیه ایران سخن گفت.


به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الشرق الاوسط در تحلیلی که امروز چهارشنبه به قلم عبدالرحمن الراشد نوشته شد، بزرگترین چالش فعلی پمپئو را تشکیل پیمانی ضد ایرانی متشکل از شش کشور شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر واردن اعلام کرد، امری که باید در سایه صاف شدن هوای مسموم در منطقه انجام شود و در شرایط فعلی کاری شبه محال می‌نماید.


این روزنامه نگار معروف که سابقه سردبیری الشرق الاوسط و ریاست شبکه العربیه را هم در کارنامه خود دارد در رابطه با مشکلات وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به منطقه نوشت: پمپئو در سفر خود به منطقه در حالی در اندیشه مقابله با ایران بود که موانعی همچون کردها، ترکیه‌ای‌ها، سوری‌ها (چه دولت و چه گروه‌های مخالف)، اسرائیلی‌ها، عراقی‌ها، عربستانی‌ها و قطری‌ها را هم پیش روی خود می‌دید.


واقعا چگونه می‌توان ایران را به عنوان نقطه مرکزی سیاست‌های خارجی آمریکا در خاورمیانه محاصره کرد بدون آن‌که این کشور را از سوریه خارج، نفوذش را در عراق کاهش، با چالش این کشور در لبنان مقابله، توسعه روابط ترکیه با تهران را متوقف، دست همکاری قطر با این کشور را کوتاه وعربستان را متقاعد به افزایش تولید نفت جهت برطرف کردن نیاز جهان به انرژی کند. این در حالی است که تقریبا تمامی شرکای واشنگتن حاضر به همراهی با آن در تحریم‌های ایران نشدند.


به گفته الراشد امروز پمپئو راه برون‌رفت از این امر را برگزاری کنفرانسی وسیع متشکل از هفتاد کشور جهان در لهستان دید که قرار است اواسط ماه آینده میلادی برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها