کد خبر: 261995
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

وزارت دفاع عراق:

عراق توجه کافی به تنوع منابع تسلیحاتی خود دارد

وزارت دفاع عراق تاکید کرد: عراق توجه کافی به تنوع منابع تسلیحاتی خود دارد و از این رو با روسیه و آمریکا همکاری نظامی می‌کند.

عراق توجه کافی به تنوع منابع تسلیحاتی خود دارد
کد خبر: 261995
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی وزارت دفاع عراق به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: وزارت دفاع سیاستی در پیگیری منابع‌ تسلیحاتی خود دارد و از جانب روسیه در زمینه دفاع هوایی و تسلیحات زرهی مجهز به سلاح شده است.

وی بر افزود: روابط ما با روسیه از طریق حضور این کشور در مرکز عملیات امنیتی که شامل روسیه نیز است عالی است و ما در زمینه مبارزه با تروریسم با هم تبادل اطلاعات می‌کنیم.

این سخنگو در عین حال ورود نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه به خاک عراق را تکذیب کرد.

الخفاجی گفت، غیرممکن است کاری بدون هماهنگی طرف عراقی انجام شود این اتفاق نیفتاده است و هیچ نیروی آمریکایی از سوریه به سمت عراق وارد نشده است.

وی خاطرنشان کرد، هماهنگی در سطح عالی و نظارت وجود دارد و دولت عراق تعیین کننده این موضوع است. ما پیام‌هایی را از طریق فرماندهی عملیات نظامی مشترک و وزارت دفاع و کشور مخابره کردیم که قادریم به محافظت از مرزها و شهروندان خود بپردازیم.

الخفاجی گفت: عدم وجود پایگاه‌های آمریکایی در عراق وجود ندارد و مستشاران نظامی آمریکایی عضو ائتلاف آمریکا در عراق هستند که به آموزش ارتش عراق و عملیات هوایی مشغولند. واشنگتن هیچ پایگاهی در عراق ندارد. آمریکا تنها از ما حمایت لجستیکی می‌کند زیرا ما قدرت کافی در فرماندهی حملات هوایی نداریم و برای هدف قرار دادن هوایی مواضع تروریست‌ها نیاز به پیشتیبانی هوایی داریم و ما با آنها تبادل اطلاعات می‌کنیم و آنها برای هدف گرفتن مواضع تروریست‌ها در جمع‌آوری اطلاعات هوایی به ما کمک می‌کنند و چیزی بیشتر از این نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها