کد خبر: 262216
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۰:۴۸:۰۰
| |

با افزایش تولید؛

قیمت جوجه یک روز کاهش یافت

رئیس انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه از افزایش تولید جوجه یک روزه و کاهش قیمت آن از 3 هزار و 300 تومان به 2500 تومان خبر داد

قیمت جوجه یک روز کاهش یافت
کد خبر: 262216
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید مصطفی سید مصطفوی افزایش قیمت گوشت قرمز و افزایش تقاضا برای گوشت مرغ را دلیل افزایش قیمت این کالا دانست وگفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید بطور میانگین در سال 105 میلیون جوجه یک روزه تولید شود که این رقم تاکنون محقق شده است، اما افزایش قیمت مرغ بالا رفتن قیمت جوجه را در پی داشته است.

وی با اشاره به افزایش تولید جوجه یک روزه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در کارگروه تولید گفت: طبق آن 111 میلیون جوجه در دی ماه تولید شده است، 114 میلیون جوجه در بهمن و 109 میلیون جوجه نیز در اسفند ماه تولید خواهد شد.

رئیس انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه با اشاره به تولید 111 میلیون جوجه یک روزه در فروردین ماه سال آینده افزود: طبق برنامه این جوجه‌ها برای حذف گله‌ها مادر تولید شده است که به دلیل افزایش قیمت جوجه مرغ‌های مولد 70 هفته بیشتر نگهداری می‌شود که این افزایش زمان بهره گیری از مرغ مادر میزان تولید را نیز در دی به 116 میلیون قطعه جوجه، در بهمن به 123 میلیون قطعه جوجه و اسفند و فروردین را نیز تا 132 میلیون قطعه جوجه افزایش خواهد داد.

سید مصطفوی با اشاره به واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه گفت: بیش از 10 میلیون قطعه جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار وارد شده است که این برنامه ریزی‌ها در جهت کاهش قیمت جوجه انجام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه طبق روال هر سال در این فصل افزایش قیمت دارد افزود: برنامه ریزی ما برای جوجه یک روزه با قیمت 2800 تومان بود که به دلیل افزایش تقاضا وبالا رفتن قیمت مرغ قیمت جوجه یک روز ه نیز به 3200 تومان رسیده است.

رئیس انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه گفت: با اعلام تصمیم سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار درخصوص اعلام قیمت جدید و منطقی برای مرغ، قیمت جوجه یک روزه نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها