کد خبر: 262351
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

جبار کوچکی‌نژاد، رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان:

وام‌های حسین هدایتی از بانک سرمایه بیشتر از 60 میلیارد تومان است/ هدایتی توان بازپرداخت وام‌ها را نداشت

جبار کوچکی‌نژاد، رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید در جریان تحقیقات خود به اسنادی درخصوص زد و بند حسین هدایتی با مدیران بانک سرمایه رسیده بودند.

وام‌های حسین هدایتی از بانک سرمایه بیشتر از 60 میلیارد تومان است/ هدایتی توان بازپرداخت وام‌ها را نداشت
کد خبر: 262351
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد، رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به در حال برگزاری بودن جلسات رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه، درخصوص یافته‌های کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره حسین هدایتی بیان کرد: اگرچه کمیته تحقیق و تفحص به مورد رشوه 5/2 میلیارد تومانی حسین هدایتی به یکی از مدیران بانک سرمایه نرسیده بود ولی در مورد اخذ وام‌های غیرمتعارفی که این فرد گرفته و سهام بانک را با رابطه به دست آورده، اطلاعاتی در پرونده تحقیق و تفحص موجود است و همین‌ها نشان می‌دهد که لابد رشوه‌ای در این میان رد و بدل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که هدایتی بازداشت شد، قوه قضاییه باید پیگیر ماجرا می‌شد و به این دلیل که او اکنون در زندان است، احتمالا به رشوه اقرار کرده است.

وی درباره اخذ وام 60 میلیارد تومانی حسین هدایتی از بانک سرمایه، توضیح داد: رقم وام دریافتی هدایتی خیلی بیشتر از اینها است؛ در اسنادی که کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضاییه تحویل داده، با سند مشخص است که چقدر وام گرفته‌اند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: یقینا بدون زد و بند و رشوه نمی‌توانسته از بانک سرمایه این میزان وام بگیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه وام گرفتن ایرادی ندارد، تصریح کرد: وام گرفتن به صورت غیرمتعارف، با سند سازی و از طریق تشکیل شرکت‌های کاغذی و غیرواقعی نشان می‌دهد که زد و بند و رشوه در کار است.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره تضمین‌های اخذ شده از حسین هدایتی در قبال این وام‌ها گفت: هدایتی اصلا توان بازپرداخت نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها