کد خبر: 262355
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۶:۳۴:۰۰
| |

پرویز داوودی، مسئول دفتر رئیس سابق هیات عالی حل اختلاف قوا:

آیت‌الله هاشمی شاهرودی عصاره علم شهید صدر است

پرویز داودی، مسئول دفتر رئیس سابق هیات عالی حل اختلاف قوا گفت: آیت‌الله شاهرودی تابع امر ولایت فقیه و عصاره علم شهید صدر بود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی عصاره علم شهید صدر است
کد خبر: 262355
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۶:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز داوودی، مسئول دفتر رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: آیت الله شاهرودی فردی بسیار عمیق با ذهنی فعال و متبحر در فقه و اصول بودند و دارای تفکر نظام ساز و تحلیل قوی و آینده نگری بوده و با هوش سرشار خود هر موضوعی را در ابعاد مختلف بررسی می‌کردند.

وی با اشاره تبعیت آیت الله شاهرودی از ولایت فقیه افزود: امر ولایت سرلوحه کار مرحوم آیت الله شاهرودی بود و به دلیل سعه صدر بالا همه چهره‌های علمی که از جناح‌های مختلف با ایشان برخورد می‌کردند وی را به عنوان یک شخصیت بی نظیر و عالم می‌پذیرفتند.

مسئول دفتر رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های آیت الله شاهرودی این بود که توانایی اینکه مرکز وحدت باشد را داشت و این مسئله در احکامی که مقام معظم رهبری در ریاست قوه قضاییه و ریاست هیات عالی حل اختلاف قوا و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ایشان مشهود است.

داوودی با بیان اینکه در مراسم‌های بزرگداشت ایشان چهره‌هایی از کشور‌ها و مذاهب مختلف حضور داشتند، گفت: آیت الله شاهرودی را در منطقه خاورمیانه به عنوان یک شخصیت علمی می‌شناختند، و در عراق بعد از رحلت این شخصیت بزرگ مراسم باشکوهی در بزرگداشت مقام علمی اش گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله شاهرودی از شاگردان شهید صدر بود، گفت: آیت الله شاهرودی بهترین شاگرد شهید صدر بوده و عصاره علم او را اندوخته بود.

مسئول دفتر رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: تفکر آیت الله شاهرودی مبتنی بر اسلام ناب بود و تسلط آن مرحوم به مباحث فقهی، اصولی، و قضایی در آثارشان مشهود و واضح است و تفکر عمیق ایت الله شاهرودی به عنوان سرلوحه گروه‌های مختلف علمی قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها