کد خبر: 262526
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

رئیس سازمان بسیج زنان:

دست‌آورد مهم انقلاب تصویب 200 قانون حمایتی از زنان است

مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: حدود 200 قانون در حمایت از زنان و خانواده از اول انقلاب تاکنون نگاشته و تصویب شده که در قوانین ملی و مدنی و سایر قوانین آمده است.

دست‌آورد مهم انقلاب تصویب 200 قانون حمایتی از زنان است
کد خبر: 262526
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مینو اصلانی از فراوانی قانون برای حمایت از زنان خبر داد و گفت: قوانین مختلفی از جمله قانون حمایت از خانواده، قانون حمایت از کودکان، سیاست های کلی جمعیت و خانواده، قانون مربوط به حجاب و عفاف، قوانینی در زمینه ازدواج و صدها قانون دیگر در حوزه زنان و خانواده به تصویب رسیده که در دنیا بی نظیر است.


وی اظهار داشت: سیاست ها و راهبردهای ارتقای سلامت زنان، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف، اهداف و اصول تشکیل خانواده و سیاست های تحکیم و تعالی آن، سیاست های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی ایران، قانون تسهیل ازدواج جوانان و صدها قانون و مصوبه دیگر برای ارتقا و تحکیم بنیان خانواده از ابتدای انقلاب تاکنون به تصویب رسیده که نشان دهنده توجه حکومت به مقوله زن و خانواده است.


اصلانی ادامه داد: به همین منظور از دهه فجر تا هفته زن ویژه برنامه هایی از جمله نشست های علمی و کارشناسی برای بازخوانی قوانین حوزه زنان برگزار می شود.


وی تصریح کرد: انقلاب نسبت به حوزه زن و خانواده، حمایت هایی ویژه ای داشته و دارد؛ به طوری که این حمایت ها کاملا مطابق با فطرت زن و تفاوت های تکوینی زن و مرد است و صرفا یک جانبه نیست مانند آن چیزی که در غرب اتفاق افتاده است. این قوانین هم متوجه زن و هم متوجه خانواده است.


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: علاوه بر این افتخارات، در دهه فجر و هفته زن، ویژه برنامه هایی از جمله اعزام اردوهای جهادی بانوان به سراسر کشور برای خدمات رسانی در حوزه های آموزشی، مشاوره خانواده و کودک و نوجوان خواهیم داشت تا جایگاه زن و خانواده بیشتر تبیین شود.


به گفته وی، همچنین برگزاری نشست های علمی و تخصصی با نخبگان، ویژه برنامه هایی برای حوزه خانواده و مسابقات علمی و فرهنگی را در برنامه کاری برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده پیش بینی کرده ایم.


وی ادامه داد: تمام تلاش بسیج زنان با 9 میلیون خواهر بسیجی ارائه خدمات به همه زنان به ویژه در مناطق محروم است تا دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان و خانواده برای همه دختران این سرزمین بازگو شود.


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همچنین با توجه به اینکه زنان در دوران انقلاب و پس از آن دستاوردهای خوبی در بخش های مختلف داشته اند؛ از این رو، نقش آنان در چهار دهه انقلاب مورد بازخوانی و واکاوی قرار می گیرد.


اصلانی ادامه داد: دوران 40 ساله انقلاب اسلامی در واقع منشا حرکت و تحول در زمینه توجه به خانواده و شأنیت و کرامت زن بوده است، بانوان باید قدر این جایگاه را بدانند و برای ارتقای آن تلاش های بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها