کد خبر: 263310
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

چهره‌های کهنه ناکارآمد در انتخابات آینده جایی ندارند/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند از حمایتشان از دولت فرار کنند/ بهتر بود اصلاح‌طلبان نسبت به واعظی سکوت کنند/ مردم در انتخابات سال 98 لیستی رای نخواهند داد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم د رانتخابات سال آینده به افراد کهنه و رفوزه‌ها رای نخواهند داد و اعتقاد دارم که انتخابات این دوره یک انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز برای کشور خواهد بود.

چهره‌های کهنه ناکارآمد در انتخابات آینده جایی ندارند/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند از حمایتشان از دولت فرار کنند/ بهتر بود اصلاح‌طلبان نسبت به واعظی سکوت کنند/ مردم در انتخابات سال 98 لیستی رای نخواهند داد
کد خبر: 263310
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا درباره عملکرد دولت‌ها روحانی و تاثیر آن بر پایگاه‌های اجتماعی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا، به اعتمادآنلاین گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که اصلاح‌طلبان در مجموع حامی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بودند. آنان در انتخابات 96 حمایت ویژه خود را از دولت داشتند و شکی در این واقعیت نیست که عملکرد دولت در عملکرد اصلاح‌طلبان گره خورده است. ضمن اینکه عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس نیز حکایت از این مساله است. در واقع این مساله فقط منحصر به دولت نیست و اصلاح‌طلبان اگر عملکرد خودشان در مجلس را بررسی کنند، حتی درباره برجام و مسایل مرتبط با آن مردم می‌بینند که درباره برجام اصولگرایان چه نکاتی را متذکر بودند و اصلاح‌طلبان چگونه برای برجام سینه چاک دادند و نسبت به آن برخورد کردند.

او ادامه داد: امروز حاصل این واقعیت‌ها روشن است. اینکه بگوییم اصلاح‌طلب نفع می‌برد یا اصولگرا نفع می‌برد، اصلا ما دنبال نفع قضیه و ماجرا نیستیم. ما دنبال آن هستیم که چه کسانی و چه گروه‌هایی در بزنگاه موضوعات به درستی توانستند تحلیل کنند و دشمن‌شناسی کنند. تشخیص این موضوعات برای مردم مهم است. مردم - آن بخشی که موضوعات و مسایل سیاسی و اقتصادی را رصد می‌کنند- به این موضوع پی برده‌اند و ما باید تحلیل این موضوع را به آنان واگذار کنیم. اینکه اصولگرا تصور کند در این قضیه مردم نگاه مثبتی به آنان دارند و یا آنکه اصلاح‌طلبان این نگاه را داشته باشند که ما خودمان را از دولت جدا کنیم و یا چنین نشان دهند که به دولت وابسته نیستند، این نگاه‌ها و تحلیل‌ها منطقی نیستند.

اصلاح‌طلبان در ماجرای واعظی بازی خوردند

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه مهمترین مساله‌ای که باید جریان‌های سیاسی به آن توجه داشته باشند، عملکرد جریان‌های سیاسی در امور مختلف است، افزود: عملکرد هر دو جناح مهم است که آنها در بزنگاه‌های مختلف چه مواضعی را نسبت به مسایل گوناگون داشتند. مثلا فرض کنید که رییس دفتر ریاست جمهوری می‌گوید که اصلاح‌طلبان در موفقیت دولت نقشی نداشتند یا نقش آنان کمرنگ بوده است، در مقابل اصلاح‌طلبان موضع‌گیری کرده و او را زیر سوال می‌برند که اگر حمایت ما نبود، امکان موفقیت آقای روحانی وجود نداشت. من فکر می‌کنم که در این ماجرا هم اصلاح‌طلبان و هم دولت دست یکدیگر را رو می‌کنند. در واقع قضاوت را برای مردم را راحت‌تر می‌کنند. اصلاح‌طلبان می‌خواهند از حمایت دولت فرار کنند ولی وقتی نسبت به سخنان آقای واعظی واکنش نشان‌ می‌دهند که اگر ما نبودیم آقای روحانی موفق نمی‌شد با هم در تناقض است.

وی افزود: من اعتقاد دارم که اصلاح‌طلبان در این موضوع بازی خوردند. البته من نمی‌دانم این بازی را چه کسی طراحی کرد ولی اگر اصلاح‌طلبان هوشمندانه برخورد می‌کردند، حداقلش آن بود که در برابر حرف‌های آقای واعظی سکوت می‌کردند. چراکه وقتی نسبت به این سخنان موضع‌گیری می‌کنند، یعنی آنکه عملکرد امروز دولت به گردن آنان است و آنان هیچ راه فراری برای توجسه خودشان ندارند و از سوی دیگر هم به هر جهت مردم ، قضاوت می‌کنند و مردم هوشمندی به خرج می‌دهند. من عقیده دارم که آنان در این دوره به لیست چشم‌بسته رای نخواهند داد. مردم امروز دولت، شورای شهر و مجلس را نگاه می‌کنند و متوجه این قضیه شدند که چشم‌بسته رای دادن چه آثار سویی برای کشور و ملت خواهد داشت و به باور من مردم هوشمندانه رای خواهند داد.

جریان‌های کنار رفته همیشه کمتر آسیب می‌خورند

واعظ‌‌ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا ریزش آرای اصلاح‌طلبان در نهایت به نفع اصولگرایان خواهد بود و این آرای ریزشی به سبد رای اصولگرایان اضافه خواهد شد، اعلام کرد: یک بخشی از این آرا به سبد اصولگرایان ریخته می‌شود و در این موضوع شکی نیست. هر زمان گروهی کنار رفته است، قطعا آسیب‌پذیری کمتری داشته است و گروه‌هایی که جلودار و پیشقراول بودند، آسیب‌پذیری بیشتری داشته‌اند. این یک واقعیت است و چه بسا آنکه در انتخابات مجلس چون اصلاح‌طلبان کنار بودند، بنابراین آسیب‌پذیری کمتری داشتند و بر همین اساس در انتخابات و در حوزه تهران موفق شدند.

وی ادامه داد: بنابراین اصولگرایان از این ریزش آرا بهره خواهند برد ولی در عین حال مردم فضای امروز کشور را نیازمند یک همدلی می‌دانند. مردم کشور را نیازمند مدیران هوشمند، افراد آگاه و وفادار به انقلاب دانسته و آنها را انتخاب می‌کنند. مردم به سراغ افراد رانت‌خوار، افرادی که قانون را دور می‌زنند، نخواهند رفت و علت آنکه می‌گوییم در این دوره مردم چشم‌بسته رای نخواهند داد و لیستی رای نخواهند داد، به خاطر آن است که تجارب نشان داد که اگر بنا باشد در سرنوشت کشورشان سهمی داشته باشند، آگاهانه رای بدهند. عقیده من این است که در این آگاهانه رای دادن، کسانی که از منطق گفتمانی و وجدان کاری و تدبر لازم و مقید به ارزش‌های نظام و انقلاب مورد حمایت مردم خواهند بود.

واعظ آشتیانی اظهار کرد: مردم به افراد کهنه و رفوزه‌ها رای نخواهند داد و اعتقاد دارم که انتخابات این دوره یک انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز برای کشور خواهد بود.

مردم به چهره‌های رفوزه رای نخواهند داد

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا جریان‌های سیاسی در انتخابات آینده با چهره‌های جدید وارد عرصه رقابت خواهند شد، گفت: منظور از چهره‌های جدید، افراد گمنامی که در رسانه‌ها و یا در احزاب و جناح اسمشان شنیده نشده‌است، نیست. بلکه منظور من افرادی است که از یک گفتمان اثرگذار و یک گفتمانی که وفاق ملی را با خود همراه داشته و حکایت از ارزشمندی‌های نظام دارد و نشان از کارآمدی و شایسته‌سالاری دارد، باشند.

به گفته وی، مردم به دنبال گفتمانی نخواهند رفت که برای یک وزیری امروز امضا جمع کنند ولی بعد از 2 روز این امضاها به انگشتان یک دست برسد. چنین گفتمان‌‌هایی در مقابل مردم رفوزه شده‌اند و در مقابل خدواند هم رفوزه شده‌اند. مردم به دنبال چهره‌هایی خواهند رفت که وفاداری خودشان را نسبت به نظام نشان دهند. انتقاد ما بیشتر نسبت به چهره‌های کهنه ناکارآمد است که فقط صندلی اشغال کرده‌اند و در مسئولیت‌های اجرایی کشور نقش شاه سلطان حسین را ایفا می‌کنند. مردم به دنبال چهره‌های جسور، خدمت‌گزار و قانون‌مدار و قانون‌مند هستند. مردم دنبال کسانی نخواهند بود که دور زدن قانون را افتخار می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها