کد خبر: 263519
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

علی تاجرنیا نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کشاندن پایِ نهادهای عالی به موضوع CFT  و پالرمو راهگشا نیست/ نه موافقان CFT خائن هستند و نه مخالفانش دنبال مطامع خودشان/ بهتر است هزینه‌ای را درباره لوایح چهارگانه بار نظام نکنیم

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب درباره بررسی لوایح پالرمو و CFT  در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: کشاندن پای نهادهای عالی نظام خیلی راهگشا نیست. چراکه این وظیفه مجلس است و بهتر است که هزینه‌ای را بار نظام نکنیم.

کشاندن پایِ نهادهای عالی به موضوع CFT  و پالرمو راهگشا نیست/ نه موافقان CFT خائن هستند و نه مخالفانش دنبال مطامع خودشان/ بهتر است هزینه‌ای را درباره لوایح چهارگانه بار نظام نکنیم
کد خبر: 263519
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحادملت درباره واکنش جریان‌های سیاسی نسبت به روند بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به «اعتمادآنلاین» گفت: من فکر می‌کنم در یک شرایط باثبات بین‌المللی و در فضایی که کشور بتواند با همگرایی و انسجام درونی تاثیرگذاری خودش را در عرصه بین‌المللی حفظ کند، طبیعتا ما باید سعی کنیم تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم. این مساله مورد تاکید همه ارکان نظام و همه جریان‌های سیاسی در کشور است.

این نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: فکر کردن به چنین موضوعی که موافقان لوایح خائن به کشور هستند یا اینکه مخالفان لوایح کسانی به دنبال مطامع و اهداف دیگری هستند، یک نگاه صفری و صدی است که نباید مورد توجه واقع شود. طبیعتا در بین منتقدان کسانی هستند که از منظر دلسوزی مطالب مطرح می‌کنند. البته ما به هرحال باید واقعیات امروز جامعه خودمان و جامعه بین‌الملل را بپذیریم. ما در گذشته تبعات رفتارهای ماجراجویانه و اصرار بر یک سری مواضع را تجربه کردیم و امروز شاهد هستیم که اتفاقاتی که برای کشور رخ داده و تحریم‌هایی که صورت گرفته، توانسته اثر خودش را بر معیشت مردم داشته باشد.

او افزود: اینکه ما بگوییم تحریم‌ها اثری نداشته است و یا آنکه بگوییم فشارهایی که به کشور وارد شده، هیچ اثری نداشته است، به هیچ وجه درست نیست. از طرف دیگر کسانی که مدافع تصویب قوانین مانند FATF یا CFT یا پالرمو و یا قوانین و کنوانسیون‌های مشابه هستند، کسانی هستند که دلشان برای ایران می‌سوزد و به فکر استقلال و سربلندی کشور هستند. اما در شرایط جدید باید به گونه‌ای حرکت کنیم که هوشمندانه ضمن آنکه دچار وادادگی برابر فشار خارجی نشویم، در عین حال سرپا ایستاده و اثرگذاری خودمان را در عرصه بین‌المللی حفظ کنیم.

تاجرنیا با بیان اینکه اگر کشور به دلایل مختلف از سوی کشورهایی که زورگو و زیاده‌طلب هستند، تحت فشارهای متعددی قرار بگیرد و نهایتا منجر به ضعیف ارتباط بین مردم و حاکمیت و همین طور اقتصاد و بنیادهای نظام شود، طبعا کسی آن را نمی‌پذیرد، گفت: ما نباید فقط بخشی از این قوانین را که مشکل دارند برجسته کنیم و با طرح شعارهای عوام‌فریبانه به اسم استقلال و به اسم حفظ کیان جمهوری اسلامی شرایطی را ایجاد کنیم که اوضاع برای کشور دشوارتر شده و حتی استقلال کشور و پشتوانه اصلی آن یعنی مردم دچار تهدید شود.

این عضو حزب اتحاد ملت، ادامه داد: باید این قوانین و لوایح را با توجه به نگاه‌ها و نظرات کارشناسانه که در مجموعه دولت وجود دارد و همین‌طور با توجه به دلسوزی‌هایی که وجود دارد، متناسب شرایط زمان و خواست جوامع بین‌المللی مطرح کنیم. بسیاری از کشورها عضو این کنوانسیون و قوانین و معاهدات بین‌المللی هستند و اتفاقا منافع آنها تامین می‌شود. نکته مهم آن است که ما در داخل کشور چگونه نسبت به این قوانین عمل کنیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برجام آنگونه که باید و شاید به نتیجه مطلوبی نرسید، بخشی از دلایل آن به فعالیت‌ها و کارهایی که ما در داخل کشور انجام دادیم، برمی‌گردد، گفت: ما به نوعی سعی کردیم که نسبت به تعهدات خودمان متفاوت بیاندیشیم. وگرنه دنیای خارج و کشورهای دیگر مسایل اقتصادی و بحث معیشت مردمانشان، مساله مهم آن‌هاست.

او با اشاره به نامه برخی وزرای دولت به رهبر انقلاب درباره بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: من فکر می‌کنم که مجلس شورای اسلامی با بالندگی و نظر کارشناسانه خودش و بر اساس مصلحت‌های کشور بایستی نسبت به این موضوع اقدام کند. من احساس می‌کنم که کشاندن پایِ نهادهای عالی نظام- با توجه به اینکه رهبر انقلاب هرجایی که مصلحت بدانند به موضوع ورود می‌کنند - خیلی راهگشا نیست. چراکه این وظیفه مجلس است و بهتر است که هزینه‌ای را بار نظام نکنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها