کد خبر: 263547
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۴:۰۰
| |

حسین سیمایی‌ صراف، معاون حقوقی وزیر علوم:

ایرادات کمیسیون آموزش به لایحه حق تحصیل اصلاح می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیگیری مجدد این وزارتخانه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای بررسی و اصلاح و بازگشت لایحه «حق تحصیل افراد » به کمیسیون آموزش مجلس، خبر داد.

ایرادات کمیسیون آموزش به لایحه حق تحصیل اصلاح می‌شود
کد خبر: 263547
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۷:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین سیمایی صراف با بیان اینکه در صورتی که معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اشکالات کمیسیون آموزش مجلس را برطرف کند، این لایحه بار دیگر در این کمیسیون قابل طرح است، گفت: البته نسخه پیشنهادی وزارت علوم که برای اولین بار به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارائه کرد، فاقد ایرادات کمیسیون آموزش بود. معاونت حقوقی تصور می کرد اگر مقداری از حق تحصیل افراد دارای قید شود، امکان پذیرش لایحه بالاتر می رود.


سیمایی صراف با یادآوری ایرادات کمیسیون به این لایحه پیشنهادی دولت، گفت: کمیسیون آموزش تاکید داشت چرا حق تحصیل برای افراد دارای محکومیت های کیفری نظیر جرائم سازمان یافته و آدم ربایی، محدود شده و قید «دولتی» در این لایحه وجود داشت. در پیشنهاد اولیه وزارتخانه، به قید دولتی و محکومان اشاره ای نشده بود. ایراد کمیسیون آموزش در ظاهر صحیح است و قانون اساسی حق آموزش را برای همه حتی گروه های دارای سابقه کیفری به رسمیت می شناسد.


این مقام مسئول، ادامه داد: کمیسیون آموزش تاکید داشت چرا در لایحه به ممنوعیت تحصیل افراد در دانشگاه های دولتی اشاره شده بود، در حالی که هیچ فردی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی محرومیت و محدودیت ندارد و انتخاب محل تحصیل با فرد است. ما هم اعتقاد داریم آموزش حقی بنیادین برای همه شهروندان ایرانی فارغ از هر گونه جنسیت، مذهب، قومیت، زبان و هر موضوع دیگری است که هویتی به عده ای می دهد.


سیمایی صراف با اشاره به پیگیری این وزارتخانه با اعضای کمیسیون آموزش برای بررسی لایحه، خاطرنشان کرد: در این زمینه با تعدادی از نمایندگان از جمله محمدرضا عارف و برخی اعضای کمیسیون آموزش رایزنی هایی در خصوص ضرورت تصویب این لایحه انجام شد.


وی اظهار امیدواری کرد که با ویرایش جدید این لایحه در معاونت حقوقی، تصویب در هیأت دولت و سپس بررسی در کمیسیون آموزش مجلس، تصویب و وارد صحن علنی مجلس شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها