کد خبر: 263926
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگوی با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا اثبات رابطه نامشروع با پرینت پیامک امکان‌پذیر است؟

مدتی است احساس میکنم همسرم با زنی ارتباط دارد در حالی که خط تلفن همراه به نام اینجانب است آیا می‌توانم با گرفتن پرینت پیامک‌ها از همسرم شکایت کنم؟

آیا اثبات رابطه نامشروع با پرینت پیامک امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 263926
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد، شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: مدتی است احساس میکنم همسرم با زنی ارتباط دارد در حالی که خط تلفن همراه به نام اینجانب است آیا می‌توانم با گرفتن پرینت پیامک‌ها از همسرم شکایت کنم؟

پاسخ: محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری: با سلام، مطابق قانون جرایم رایانه‌ای اپراتور تلفن همراه اطلاعات راجع به تماس را صرفا تا 6 ماه ذخیره و نگهداری می‌کنند بنابراین در صورت درخواست مقام قضایی تنها اطلاعات شش ماه آخر قابل وصول است البته در مورد اپلیکیشن‌های تلگرام و واتس آپ و ... امکان دسترسی به اطلاعات تماس افراد با محدودیت مواجهه است.

لازم به ذکر است که اوپراتورهای تلفن‌های همراه اطلاعات مشترکین خود را صرفا در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهند و از ارائه اطلاعات حتی به مالک خط خودداری می‌کنند.

در نهایت باید گفت صرف اتهام «شک» به همسر یا فرد دیگری دلیلی برای دادگاه نمی‌شود که پرینت تلفن همراه کسی را بگیرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها