کد خبر: 264140
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور مطرح کرد:

تصویب لایحه جامع انتخابات در هیات دولت/ تعریف دقیقی از احراز صلاحیت‌ها ارائه شد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اعلام خبر تصویب لایحه جامع انتخابات در هیات دولت گفت: در این قانون برای بحث احراز صلاحیت‌ها تعریف دقیق‌تری شده است تا هدف‌دار شود و افرادی که صلاحیت‌های کلی دارند، بتوانند شرکت کنند.

تصویب لایحه جامع انتخابات در هیات دولت/ تعریف دقیقی از احراز صلاحیت‌ها ارائه شد
کد خبر: 264140
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور پیش‌ از ظهر امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لایحه جامع انتخابات بیان کرد: از سال 95 لایحه جامع انتخابات کشور را وزارت کشور به دولت داده است.

وی تاکید کرد: به این دلیل که یک‌بار سیاست‌های کلی از سوی مقام وعظم رهبری ابلاغ شد این لایحه مجددا به وزارت کشور بازگشت و با آن‌ سیاست‌ها منطبق شد. در کمیسیون سیاسی و دفاعی هم بررسی‌های لازم صورت گرفت و امروز در دولت تصویب شد.

وزیر کشور با اشاره به مشخصات این لایحه گفت:‌ این لایحه تجمیع شده و به این دلیل که قوانین مختلفی داشتیم، هر انتخاباتی با یک قانون انجام می‌شد. در این قانون برای بحث احراز صلاحیت‌ها هم تعریف دقیق‌تری شده است تا هدف‌دار شود و افرادی که صلاحیت‌های کلی دارند، بتوانند شرکت کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: بحث دیگر مربوط تبلیغات و شفافیت مالی و نظارت است. موضوع اجرا و نقش وزارت کشور هم جزو مسائلی بود که دقیقا به آن پرداخته شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها